Arjen LutgendorffBlogsNieuws

Toedeledokie!

Stel je voor dat je net bent begonnen in de reissector na jaren studeren, beginnen de vakbladen en je winkelmanager over SGRZ Retail!!! SGRZ Retail, het hoogtepunt, summum, de piek, apotheose, het aller-, aller-, allersaaiste onderwerp waar je het maar over kan hebben wanneer je in de reisbranche werkzaam bent. Overleef je SGRZ Retail talk? Dan ben je echt een topper.

Natuurlijk zijn er heel veel managers die zeer goed te spreken zijn over SGRZ Retail. Toch was ik niet heel erg verbaasd over de uitslag van de poll die wij op Facebook.com/travelpronl hadden staan. Op de vraag ‘SGRZ Retail is voor mij…helemaal duidelijk/niet duidelijk’ liet zo’n 80% weten dat het voor hen niet duidelijk is.

'SGRZ Retail' is voor mij…

Posted by TravelPro on Saturday, June 8, 2019

Aan de andere kant, je mag toch verwachten dat iets dat op 1 juli vorig jaar is geïntroduceerd nu wel duidelijk is wanneer je in de reisbranche werkt? Of is er niemand langs geweest op kantoor in een spannend pakje om de gevolgen uit te leggen als je boekt bij een partij die wel SGR-lid is, maar zich niet heeft aangesloten bij SGRZ Retail.

Reisbedrijven die via de retail willen verkopen, maar niet zijn aangesloten bij SGRZ Retail, moeten vrezen dat de retail hen de rug gaat toekeren. Hoe leuk de studiereizen die ze organiseren en de cadeautjes die ze weggeven ook zijn. Want jullie hebben natuurlijk goed in de smiezen wie er allemaal SGRZ Retail zijn, dat is duidelijk gecommuniceerd, daar let je op bij het maken van een boeking en ergens heb je de lijst met SGRZ Retail-leden hangen waarvan af en toe een nieuwe versie verschijnt op de website van SGR.

Sommigen gaan zich rotschrikken, zo heb ik begrepen. Wel SGR, maar geen SGRZ Retail. Zij die niet garant willen staan als een reisbureau omvalt. Tja, SGRZ Retail blijft natuurlijk ontzettend saai. Jullie gaan helemaal niet wegsturen van een partij die niet SGRZ Retail is en het wordt helemaal geen spannend dingetje, zoals iemand mij liet weten. SGR, SGRZ en SGRZ Retail. Of ik het even kan uitleggen? Ja, toedeledokie!!!

Arjen Lutgendorff
arjen@travelpro.nl

© 2019, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Vorige bericht

Overname Air Transat door Air Canada

Volgende bericht

Foto's - Garuda wil dagelijks vanaf Schiphol: Indonesische markt trekt aan

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.