TUI, Thomas Cook, Oad en D-reizen melden een stijging van 10% tot 30% (D-reizen) in het aantal geboekte all-inclusive reizen. Het Algemeen Dagblad spreekt over een ‘Comeback voor all-in-reizen naar Turkije’.
De krant verklaart de onverwachte comeback van de all-inclusive (naar onder andere Turkije) vakantie doordat Turkije niet of nauwelijks meer wordt geassocieerd met malafide touroperators. Nog geen jaar geleden vreesde het Turks Verkeersbureau echter nog imagoschade door alle publiciteit rond het faillissement van Turkije-specialisten. Vorig jaar zomer gingen in korte tijd drie Turkije-touroperators failliet.
De marktleider op het gebied van online reisboekingen in Groot-Brittannië, het Britse bedrijf On the Beach, deed half maart onderzoek naar de meest populaire vakantiebestemmingen. Daaruit bleek dat er 60% meer reizen werden verkocht naar Turkije. De redenen voor de stijging in Groot-Brittannië (het klimaat) zijn echter een stuk anders dan de redenen die door de Nederlandse touroperators worden aangevoerd, namelijk geen financiële verassingen achteraf.
Eén reactie
Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik de voorpagina van het AD zag vanochtend. Lijkt haast wel een gekocht artikel.
Volkskrant pakt het wat dat betreft wat scherper op (Volkskrant: ‘De gemiddelde AD.nl-lezer is het hier overigens niet mee eens. In de door AD.nl geplaatste poll geeft, ten tijde van het schrijven van dit bericht, slechts 17 procent aan voor een all-inclusive vakantie te kiezen. Van de bijna 10.000 stemmers zegt 19 procent het liefst te kamperen, nog eens 19 procent betrekt liever een appartementje. Thuisblijven is het minst populair, dat ziet slechts 14 procent zitten’).
Artikel Volkskrant: https://www.volkskrant.nl/economie/article1365079.ece/All-inclusive_vakantie_in_de_lift.