Toerkoop heeft vandaag een nieuwe mediatool voor haar aangesloten reisbureaus gelanceerd. De Toerkoop communicatiewinkel stelt de ondernemers in staat zelf advertenties, flyers, leaflets en posters op te maken. Deze nieuwe tool is bijzonder gebruikersvriendelijk en het unieke is dat al het te maken materiaal schaalbaar is. Naast de standaard formaten heeft de gebruiker de keuze het naar ieder gewenst formaat te vergroten of te verkleinen.
Directeur Don Kaspers geeft aan dat deze tool in de reiswereld nog niet bestaat. Ook Toerkoop had al wel een eigen systeem dat gekoppeld zit aan een advertentiedatabank of beeldbank, maar dit systeem is uniek in zijn soort. Door de mogelijkheid al het materiaal zelf te bewerken en naar de gewenste grote aan te kunnen passen, besparen onze ondernemers nu jaarlijks honderden euro’s uit aan DTP- en opmaakkosten van het reclamebureau. Met onze drukwerkpartner hebben wij een speciale afspraak kunnen maken, waardoor het drukken van folders in kleine oplages en zelfs voor losse posters tegen zeer scherpe tarieven nu ook mogelijk is. De reacties van de leden van de werkgroep marketing, die de pilot hebben gedraaid, waren bijzonder positief. Lees meer in TravelPro 14 van aanstaande donderdag.