Op 4 september 2012 is Toerkoop Reisburo Columbus failliet verklaard. Reisburo Columbus heeft filialen in Schijndel, Eindhoven, Sint Michielsgestel, Sint Oedenrode en Valkenswaard.
Wanneer consumenten bij Reisburo Columbus een reis hebben geboekt dan zal de reisorganisator deze reis gewoon uitvoeren. Indien de klant nog niet de gehele reissom heeft betaald dan dient hij of zij nog openstaande bedragen rechtstreeks aan die reisorganisator te betalen. De reisorganisator zal een dezer dagen hiertoe contact met de klant opnemen.
In alle gevallen geldt dat klanten dringend geadviseerd worden geen betalingen meer aan Reisburo Columbus te doen voor nog niet aangevangen reizen, ook niet op uitdrukkelijk verzoek van de curator.
7 reacties
Boek mijn reizen al vele jaren tot grote tevredenheid bij Toerkoop Gestel,Eindhoven. Altijd met goede service geholpen. Wens het personeel veel sterkte, en hoop dat ze binnenkort weer aan de slag kunnen.
Tot mijn verbazig was de winkel in gestel open! Heel netjes. Alles wordt keurig opgelost. Ik hoop voor het personeel dat ze snel worden overgenomen en dat ik hen weer mag treffen aan de balie om een reis te boeken.
Succes aldaar.
Bij de berichten op Reisburoactueel.nl kunnen reacties geplaatst worden ter bevordering van een relevante, interessante en nuttige discussie over de verschillende onderwerpen. Deze reacties kunnen de berichtgeving vaak versterken. Daarbij dienen bezoekers die een reactie willen schrijven zich te houden aan een aantal basisregels:
• Lever een bijdrage die relevant is voor het onderwerp van de discussie (of het artikel)
• Doe geen persoonlijke aanvallen, twijfelgevallen voor smaad of laster worden verwijderd
• Toon respect voor van anderen (personen en ondernemingen)
• Gebruik nette taal om je reactie te geven
Op basis van deze regels is besloten enkele berichten uit deze discussie te verwijderen omdat deze schadelijk kunnen zijn voor het afronden van de kwestie bij Toerkoop Reisburo Columbus.
Ik hoop dat de eigenaar de klanten die een reis hebben geboekt voor het weekend netjes informeert hoe het verder gaat. Krijgen wij het geld terug, gaat de reis nog door, wat is de rol van de ANVR etc. Ik heb dit in de krant moeten vernemen. Een mailtje zou op zijn plaats zijn.
Ik hoop dat dit net zo netjes geregeld gaat worden als dat wij in het verleden gewend zijn.
Ik ben benieuwd of ik gerust het weekend in kan gaan.
Folkert wat een ellende, vreselijk voor jullie. Ik wens jullie heel veel sterkte de komende tijd, groeten, Marieke, VakantieXperts Hagen
Beste Sandra,
Als echtgenote van Folkert kan ik alleen maar zeggen dat ik voor mijn man enorme waardering heb, evenals voor al het personeel van Columbus.
Blijkbaar weet je van de hoed en de rand, knap.
Als je het echte verhaal zou weten dan denk ik dat je je heel diep zou schamen.
Gelukkig ken ik het echte verhaal en sta ik vierkant achter mijn echtgenoot.
Veel succes met je onverwerkte woede.
Wat de reden ook is, ik vind het heel naar voor een collega die ook jarenlang goed bezig was in het vak en een goede naam had opgebouwd.
Ik wens hem, veel sterkte toe de komende tijd!
Groetjes, Ellen van Gelder, Toerkoop reisburo van Gelder