Nieuws

‘Tour de Franchise’ van Thomas Cook van start

Thomas Cook geeft deze week de aftrap voor de ’Tour de Franchise’. Het heeft niets te maken met de Tour de France of wielrenners, maar alles met de nieuwe campagne van de franchiseformule van de Thomas Cook Travel Shops, die deze week van start gaat. Als het aan Frank Christant (directeur Thomas Cook Travel Shops) en Marga Kok (manager franchise Thomas Cook Travel Shops), ligt, wordt hiermee de weg vrij gemaakt voor een forse uitbreiding van het aantal ondernemers dat kiest voor aansluiting bij hun formule. ‘Binnen twee jaar willen wij het aantal franchisenemers verdubbelen’, zo stellen zij in een interview met TravelPro. Thomas Cook Nederland heeft een duidelijke focus op retail. Vorig jaar werd al een nieuwe, aantrekkelijke formule gecreëerd. Dat krijgt nu een vervolg. Onder meer met een speciale campagne in TravelPro, waarin de kracht van de formule centraal staat. Frank Christant: ‘Op een ludieke manier zetten wij in op verdere groei. In de campagne vertellen onze franchisers over hun ervaringen met onze formule en waarom zij juist hiervoor hebben gekozen. Van onze kant benadrukken wij in alle uitingen de aantrekkelijke punten van onze formule. Die zijn er genoeg. Zeker als je het vergelijkt met andere franchiseformules. Met de campagne zetten we onze formule breder in de markt. Daarnaast gaan we binnenkort fors investeren in het merk Thomas Cook en komen er weer diverse verkoopacties’.

Geen starters
Volgens Christant en Kok richten zij zich met de nieuwe campagne op ervaren ondernemers. ‘Dus niet op starters, mede omdat wij voor de ondernemers een minimale omzeteis per jaar stellen. Ons doel is om binnen twee jaar het huidige aantal van twintig franchisenemers te verdubbelen. Inmiddels lopen er al diverse gesprekken met potentiële nieuwe leden en zijn we met een aantal zelfs al in een afrondende fase. De nieuwe contracten die wij afsluiten, zijn de basis voor een verdere groei van de hele groep. En ook onze nieuwe campagne “Tour de Franchise” gaat beslist voor wat rumoer in het Nederlandse retaillandschap zorgen’.

Het volledige interview met Frank Christant en Marga Kok is te lezen in TravelPro nummer 32.

© 2010, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Vorige bericht

Schrijf je nu in voor Travel Info for Professionals (TIP) 2011

Volgende bericht

Liesbeth wint Sunair City Cruiser

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.