Thomas Cook geeft deze week de aftrap voor de ’Tour de Franchise’. Het heeft niets te maken met de Tour de France of wielrenners, maar alles met de nieuwe campagne van de franchiseformule van de Thomas Cook Travel Shops, die deze week van start gaat. Als het aan Frank Christant (directeur Thomas Cook Travel Shops) en Marga Kok (manager franchise Thomas Cook Travel Shops), ligt, wordt hiermee de weg vrij gemaakt voor een forse uitbreiding van het aantal ondernemers dat kiest voor aansluiting bij hun formule. ‘Binnen twee jaar willen wij het aantal franchisenemers verdubbelen’, zo stellen zij in een interview met TravelPro. Thomas Cook Nederland heeft een duidelijke focus op retail. Vorig jaar werd al een nieuwe, aantrekkelijke formule gecreëerd. Dat krijgt nu een vervolg. Onder meer met een speciale campagne in TravelPro, waarin de kracht van de formule centraal staat. Frank Christant: ‘Op een ludieke manier zetten wij in op verdere groei. In de campagne vertellen onze franchisers over hun ervaringen met onze formule en waarom zij juist hiervoor hebben gekozen. Van onze kant benadrukken wij in alle uitingen de aantrekkelijke punten van onze formule. Die zijn er genoeg. Zeker als je het vergelijkt met andere franchiseformules. Met de campagne zetten we onze formule breder in de markt. Daarnaast gaan we binnenkort fors investeren in het merk Thomas Cook en komen er weer diverse verkoopacties’.

Geen starters
Volgens Christant en Kok richten zij zich met de nieuwe campagne op ervaren ondernemers. ‘Dus niet op starters, mede omdat wij voor de ondernemers een minimale omzeteis per jaar stellen. Ons doel is om binnen twee jaar het huidige aantal van twintig franchisenemers te verdubbelen. Inmiddels lopen er al diverse gesprekken met potentiële nieuwe leden en zijn we met een aantal zelfs al in een afrondende fase. De nieuwe contracten die wij afsluiten, zijn de basis voor een verdere groei van de hele groep. En ook onze nieuwe campagne “Tour de Franchise” gaat beslist voor wat rumoer in het Nederlandse retaillandschap zorgen’.

Het volledige interview met Frank Christant en Marga Kok is te lezen in TravelPro nummer 32.