`De bus krijgt steeds meer fans`. Met die slogan is Stichting Bus, waarin werkgevers en werknemers van de touringcarbranche, de ANVR Bustouroperators en RAI Vereniging zijn verenigd, een promotiecampagne gestart.
Doel van de campagne is het reizen per touringcar te bevorderen en daarnaast het imago van de bedrijfstak te verbeteren, de instroom van jonge medewerkers te stimuleren en te laten zien dat de bus een veilig en comfortabel vervoermiddel is. Stichting BUS werkt al jaren hard aan deze promotie, maar heeft er nu voor gekozen om meer naar buiten te treden met een grote campagne.
Bestickeren touringcars
“Om de vele voordelen van de bus te benadrukken worden alle moderne media (Facebook, Radio538) ingezet om het unieke van een busreis over te brengen: het groepsgevoel”, vertelt Remco Tekstra, secretaris afdeling Speciale Voertuigen van RAI Vereniging. “En dat start zodra je met je vrienden in de bus stapt! Onderdeel van de campagne is ook het bestickeren van de achterzijde van alle in 2012 verkochte touringcars in de campagnekleuren.”
De eerste bussen worden nu voorzien van de bestickering, en op de achtergrond is men druk doende om de complete campagne nog voor de zomerperiode te starten.
Eén reactie
Een kritische noot over de campagne:
Wie heeft bedacht dat de primaire doelgroep / prospects frequente luisteraars zijn van Radio 538 ?
Daarnaast: ook jongeren (dus wél de primaire doelgroep van 538) zullen zich werkelijk niet herkennen in een spot om komende vakantie met de bus op reis te gaan. Dat is: voor zo ver de vakantie nog niet geboekt is.
Is het marketing bureau dat deze campagne verzorgt wel met voldoende zorg geselecteerd?
Peter Hoornweg