Transavia.com wordt een grote prijsstunter die kan concurreren met easyJet en Ryanair, dat zouden betrouwbare bronnen binnen het bedrijf hebben meedegedeeld aan De Telegraaf.

De nieuwe strategie van Air France-KLM zou in september bekend worden gemaakt, maar er lekt steeds meer naar buiten over de plannen van de groep. Zo wist de Franse krant Les Echos afgelopen woensdag te melden dat Air France een groot deel van haar lange en middellange routes wil onderbrengen bij transavia.com en Hop!.

In een interview met TravelPro liet transavia.com-directeur Mattijs ten Brink vorige maand al weten dat er veel gaat veranderen. “Wij moeten duidelijk een stap maken in hoe wij als merk worden gezien. Op dit moment worden wij door de Nederlandse vakantiereiziger juist als duur gezien en niet als een budget airline…”.

Ten Brink liet tevens weten te vinden dat transavia.com zich qua prijs prima kan meten met andere lowcost airlines. “Alleen vakantiegangers die op het laatst bedenken dat ze weg willen, gaan in eerste instantie niet naar de website van transavia.com. Eigenlijk moeten we ons merk goedkoper maken. Niet ‘cheap’ in de slechte zin van het woord.” Lees hieronder het hele interview met Ten Brink.