Transavia past haar voucherbeleid aan. Voor vluchten die Transavia noodgedwongen moest annuleren vanaf 15 maart, krijgen passagiers alsnog de mogelijkheid om voor een refund van hun ticket(s) te kiezen. Dit was al mogelijk voor vluchten die na 4 juni zijn geannuleerd. De huidige en ongekende COVID-19-crisis heeft voor een uitzonderlijke situatie gezorgd voor luchtvaartmaatschappijen en hun klanten. Sinds het begin van deze crisis heeft Transavia daarom in eerste instantie voor de vouchers gekozen als compensatie voor de passagiers van wie de vlucht werd geannuleerd.
Recente ontwikkelingen in de situatie rondom COVID-19 en het steeds verder opheffen van quarantainemaatregelen geven steeds meer mogelijkheden om weer te gaan vliegen. In juli en augustus zal een groot deel van het vluchtschema weer worden uitgevoerd en zal een fors aantal bestemmingen worden gevlogen. Volgende week wordt bekend gemaakt welke bestemmingen en vluchten Transavia in de maanden juli en augustus zal uitvoeren. Om die reden én vanwege het besluit van de Europese Commissie om het beleid niet te wijzigen ondanks de grootte van de COVID-19-crisis, heeft Transavia besloten om het restitutiebeleid aan te passen. Dit betekent dat alle passagiers die na 15 maart te maken kregen met een geannuleerde vlucht, alsnog de mogelijkheid krijgen om te kiezen voor een refund van het ticket.
Vouchers
Gezien de omvang van deze crisis en het enorme aantal annuleringen, duurt het enige tijd voor de refund gegeven wordt. We werken er achter de schermen hard aan om te zorgen dat ook onze klanten die een voucher ontvangen of hebben ontvangen, een refund kunnen aanvragen via de website. Daar staan ook de meest gestelde vragen. De voorwaarden voor de vouchers blijven hetzelfde: zij staan gelijk aan de totale waarde van de boeking, inclusief eventueel extra geboekte opties.
Transavia bedankt haar klanten voor hun begrip en geduld in deze uitzonderlijke omstandigheden en is blij dat al veel passagiers gebruik hebben gemaakt van de voucher voor een volgende reis.
4 reacties
Allemaal leuk, maar ze zijn niet te bereiken en roepen nu alweer dat het langer gaat duren. Ze wisten allang dat geldteruggave eraan kwam maar lopen continu deze maatregel uit te stellen en zijn zelfs nu nog bezig met het uitgeven van de vouchers. Schandalig vind ik dit. Transavia begint een ware boevenbende te worden. Zo ga je niet met je klanten om.
Ja, inderdaad als transavia gebaat is bij het uitgeven van vouchers, maak het dan wat aantrekkelijk, wil in september nu gaan, maar de prijzen zijn dan een stuk duurder, dus geef een korting!!!
Had bij jullie been ruimte gebioekt.nig niets vernomen..heb ook een nieuw e-mail adres
anjahunter@gmail. 6mei zouden we vertrekken. Gr Anja.
Maak die vouchers 10 – 15 % meer waard dan de betaalde ticketprijs en het blijft aantrekkelijk om voor een voucher te kiezen.