CoronavirusNieuws

Transavia past haar voucherbeleid aan

Voor vluchten die vanaf 4 juni a.s. worden geannuleerd, krijgen passagiers de keuze tussen een voucher en een refund van hun ticket(s).

“De huidige en ongekende COVID-19-crisis heeft voor een uitzonderlijke situatie gezorgd voor luchtvaartmaatschappijen en hun klanten. Sinds het begin van deze crisis heeft Transavia daarom vouchers als oplossing geboden voor de passagiers van wie de vlucht is geannuleerd. Deze vouchers kunnen tegen de volledige waarde van de boeking en alle extra’s na 12 maanden worden terugbetaald als ze niet (volledig) zijn gebruikt”, laat de luchtvaartmaatschappij zojuist weten.

Recente ontwikkelingen in de situatie rondom COVID-19 en het geleidelijk opheffen van quarantainemaatregelen geven meer duidelijkheid over de mogelijkheden om weer te gaan vliegen. Vanaf 4 juni verkent Transavia de mogelijkheid om haar netwerk weer op te starten naar een aantal bestemmingen. “Om die reden én vanwege het besluit van de Europese Commissie om het beleid niet te wijzigen ondanks de grootte van de COVID-19-crisis, heeft Transavia besloten om het restitutiebeleid aan te passen voor annuleringen die Transavia na 15 mei heeft gedaan. Dat zijn de vluchten die vanaf 4 juni worden geannuleerd. Deze passagiers krijgen de keuze tussen een voucher of een terugbetaling van het ticket.”

“Gezien de omvang van deze crisis en het aantal annuleringen, is het niet mogelijk om direct de teruggave aan te vragen.  In tegenstelling tot de vouchers die na annulering worden verstuurd en meteen kunnen worden ingezet voor een nieuwe reis. We werken er achter de schermen hard aan om te zorgen dat dit binnenkort kan. We informeren passagiers zo snel mogelijk over hoe ze dit kunnen doen. De voorwaarden voor de vouchers blijven hetzelfde: zij staan gelijk aan de totale waarde van de boeking, inclusief eventueel extra geboekte opties.”

© 2020, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

11 Reacties

  1. Paul Green
    25 mei 2020 at 10:01 — Beantwoorden

    Goedendag meneer / mevrouw,
    Neem contact met ons op voor elke vorm van lening tegen een laag tarief van 2% vandaag van toepassing !!
    Wij bieden betaaldagleningen aan Persoonlijke leningen op korte termijn en Persoonlijke leningen op lange termijn
    Vastgoedfinanciering
    Herfinanciering
    Inventor Finance
    Autofinanciering
    Autofinanciering
    Schuldenconsolidatie
    Bedrijfsfinanciering
    Persoonlijke financiën
    En meer..
    Contact informatie.
    stuur uw aanvraag naar ons op:
    E-mail: quickfinance.dept@hotmail.com
    Vriendelijke groeten..
    Snelle financiering

  2. Yvonne van den Berg
    21 mei 2020 at 21:08 — Beantwoorden

    Vraag: moeder met gediagnosticeerd COPD kan onmogelijk een mondkapje verdragen. Hoe kan zij reizen met Transavia?

    • Yvonne van den Berg
      21 mei 2020 at 21:10 — Beantwoorden

      Gediagnostiseerd

  3. Ria
    21 mei 2020 at 16:04 — Beantwoorden

    Wij hebben er inmiddels voucher gekregen vanwege onze reis met 9 personen naar Malaga op 4 mei. Echter stel dat zij failliet gaan dan kunnen we 2736 euro op de buik schrijven. Ik wil geld terug en wel binnen 7 dagen!!!

  4. Mieke nuijten
    21 mei 2020 at 10:34 — Beantwoorden

    Bij ons precies hetzelfde.wij zouden vliegen op 14april,werd uiteraard gecanceld.maar….paar keer gebeld.alleraardigste vrouw aan de tel.voucher eind april.ik wacht tot 1 mei.zijn er volop mee bezig druk druk druk..jaja.half mei zou ik het terug gestoord krijgen.het is nu 21 mei tot heden niets gehoord.ik vind dat niet kunnen en wil gewoon mijn eigen geld terug het is wel 600euro.geen goed gevoel meer over van Transavia .terwijl ik daarvoor heel tevreden was jammer

  5. Gert Jan
    20 mei 2020 at 22:09 — Beantwoorden

    Waarom moet je vliegen man?! Blijf thuis! Zever

  6. Lb Van spronsen
    20 mei 2020 at 18:12 — Beantwoorden

    Slechte service van transavia. Als je vlucht word geannuleerd voor 15 mei en je zou vliegen in de lockdown en niet kan vliegen kan je fluiten naar je centen. Het is heel triest dat je zo word behandeld door hun.

  7. Rui
    20 mei 2020 at 18:09 — Beantwoorden

    Dit is voor transhavia

  8. Bella
    20 mei 2020 at 17:11 — Beantwoorden

    Had ook geboekt voor 31 maart uiteraard gecanceld.
    Zou voucher krijgen.
    2 weken geleden gebeld waar blijf het.
    Ja omstreeks 15 mei welke datum is het nu.
    Dus nog steeds niets

  9. Aart
    20 mei 2020 at 15:03 — Beantwoorden

    Nog een leuke: in maart wordt onze vlucht geannuleerd. We zouden in april een voucher krijgen…. niet dus. Lastig lastig etc . Mind you: een vlucht is in een paar seconden geregeld. Afijn, afgelopen weken regelmatig Transavia gevraagd de voucher nu toch eindelijk eens te sturen. Lastig etc etc. Uiteindelijk boeken we gisteren dan maar een vlucht (waarop we geen voucher kunnen inwisselen). Nog geen 12 uur later ontvangen we opeens de voucher betreffende de vlucht van maart (die we dus niet konden inwisselen gisteren). Toeval?? Misschien……
    Vieze smaak resteert….
    Aart van der Linden

  10. 20 mei 2020 at 13:45 — Beantwoorden

    Ik vraag mij af waar is al dat geld dan gebleven die door de klanten betaald i

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Vorige bericht

Rutte: "Binnenkort laten weten hoe wij aankijken tegen vakanties in Europa"

Volgende bericht

Executive VIP Travel roept Nicole van Beek (The Travel Company) uit tot reisagent van de maand

Auteur

Sharon Evers

Sharon Evers

"De reisbranche is een interessante branche die nooit stilstaat. En dat is precies waar ik van houd. Ik houd van beweging en ben er graag als de kippen bij als er ontwikkelingen voordoen die ik in elke journalistieke vorm met jullie ga delen."