Vandaag lanceert Transavia haar vernieuwde YouTube kanaal, waarop wekelijks nieuwe video’s worden geplaatst. Met dit kanaal wil Transavia generatie Z aanspreken, die intensief gebruikmaakt van YouTube. Doel is hen te informeren, te entertainen en enthousiast te maken voor vliegen met Transavia.

In de video’s staan vaak de medewerkers van de luchtvaartmaatschappij in de spotlight. Zij kennen Transavia als geen ander en spelen in veel formats de hoofdrol. Generatie Z besteedt veel tijd aan YouTube, meer dan aan traditionele media, zoals televisie en radio. YouTube is hun zoekmachine. Door via de webseries duidelijk te maken wie Transavia is, wil de vliegmaatschappij op lange termijn haar merkvoorkeur onder generatie Z vergroten.

“Met het Transavia YouTube kanaal vergroten wij de band met Generatie Z en laten we zien dat we een toegankelijke luchtvaartmaatschappij zijn voor iedereen,” aldus Erik-Jan Gelink, commercieel directeur bij Transavia.

Binnenkort kan men op het Transavia YouTube kanaal maar liefst vijf spannende, informerende en vermakelijke webseries volgen. Ze krijgen een kijkje in de wereld van Transavia. De campagne wordt afgetrapt met de ‘Bucketlist Hunt’ waarin vier bekende YouTubers (Tony Junior, Sophie Milzing, Marije van der Made en Nesim Najih) de hoofdrol spelen.

In de andere vier webseries spelen de medewerkers van Transavia de hoofdrol. Zij kunnen op YouTube stralen en krijgen een podium om met trots over hun werk en over Transavia te vertellen. Gelink: “Wij geloven in de onderscheidende kracht van onze eigen mensen. Zij kennen Transavia als geen ander. In veel formats spelen collega’s dan ook de hoofdrol”.