De rechtszaak die tegen KLM en Transavia was aangespannen, vanwege het niet terugbetalen van de vliegtickets zijn gedeeltelijk van de baan. Transavia is tot een schikking gekomen met de passagiers, KLM heeft daarom formeel uitstel aangevraagd bij de rechtbank, zodat de airline meer tijd heeft om deze zaak af te handelen met Aviclaim.

Een aantal consumenten wil zijn geld terugkrijgen van de luchtvaartmaatschappijen, omdat KLM en Transavia de vluchten niet konden uitvoeren vanwege corona. Een groep van 110 consumenten spanden een rechtszaak aan om de betaling via de rechter af te dwingen. De passagiers ontvangen allemaal het volledige ticketbedrag terug. Dat meldt Aviclaim, dat namens de groep de zaak heeft aangespannen.

KLM laat aan TravelPro weten dat elke passagier wiens vlucht door KLM is geannuleerd sinds 11 juni om restitutie kan vragen. “Dit geldt dus ook voor de passagiers in deze rechtszaak. KLM is een week van tevoren gedagvaard en was nog bezig met het controleren van alle gegevens en de machtigingen van de 25 passagiers in deze zaak. KLM heeft daarom formeel uitstel aangevraagd bij de rechtbank, zodat wij meer tijd hebben om deze zaak af te handelen met Aviclaim. Het is dus niet correct dat wij ‘voet bij stuk’ zouden houden in deze kwestie zoals Aviaclaim meldt”, zo laat KLM weten.