Transavia heeft haar business partners in een videoboodschap van Marcel de Nooijer (CEO) en Charles Verstegen (Base Lead Partner) meer uitleg gegeven over de beleidswijzigingen die de airline door de uitbraak van het coronavirus hebben doorgevoerd. Daarnaast heeft de luchtvaartmaatschappij besloten de vluchten vanaf Brussel, waarmee deze zomer zou worden gestart, uit te stellen.
De luchtvaartmaatschappij zou vanaf de zomer 2020 vanaf de Belgische hoofdstad naar negen bestemmingen gaan vliegen, maar laat weten dat het niet verwacht dat de gevolgen van het coronavirus zomaar over zullen zijn. “Daarom hebben we besloten om vluchten vanaf Brussel gelijk tot maart 2021 op te schorten. Daarnaast is Brussel een investering, uitstellen is dus ook kostenbesparing op de korte termijn.” Op de website van de airline worden onderstaande veelgestelde vragen besproken.
Ik heb een ticket voor een vlucht van of naar Brussel. Krijg ik nu mijn geld terug?
“Nee, je krijgt een voucher waarmee je later een nieuwe vlucht met ons kan boeken. Die vlucht mag ook vanaf een vliegveld in Nederland vertrekken.”
Ik heb een ticket voor een vlucht van of naar Brussel, maar heb nog geen bericht ontvangen dat deze vlucht geannuleerd is.
“Het doorvoeren van alle annuleringen is veel werk. We doen er alles aan om passagiers zo snel mogelijk te informeren. Uiterlijk 31 maart krijg je bericht over de annulering van je vlucht. We vragen je dus om even af te wachten. Als je na 31 maart nog niks van ons hebt gehoord, neem dan contact op met het Service Center.”
Kan ik mijn vlucht omboeken naar een andere route?
“Nee, als je een ticket hebt van of naar Brussel dan wordt je boeking geannuleerd en ontvang je van ons een voucher. Met de voucher kun je een nieuwe vlucht boeken.”