Na de faillissementen in België van Travel Productions NV en Travel Marketing Services BVBA uit Mechelen – de vennootschappen boven vakblad Travel Magazine – kon onze Belgische dochteronderneming TRAVelMedia Belux BV het niet over het hart verkrijgen om enkele iconische merken uit de Belgische B2B-reisindustrie verloren te laten gaan.

Wij zijn verheugd te kunnen aankondigen dat TRAVelMedia Belux BV – met de belangrijkste merken TravMagazine BeLux en Travel 360° – de activa van beide boven genoemde ondernemingen heeft overgenomen uit handen van de curator. Hierdoor zijn met name merken zoals Travel Magazine en de TM Travel Awards gevrijwaard.

Wij maken van de zomerperiode gebruik om ons te orienteren in het kader van de plannen die wij met deze merken hebben.

Jan Peeters, CEO TRAVelMedia Belux BV: “Het hele team en ikzelf van TRAVelMedia Belux BV zijn zeer verheugd dat we dit iconische merk in de Belgische B2B-reissector hebben kunnen vrijwaren. We hebben grootse plannen, onder meer rond de continuïteit van de TM Travel Awards. Van de zomerweken maken we gebruik om rustig na te denken en de juiste beslissingen te nemen. Maar we hebben plannen, zoveel is zeker!”

Tom & T.J. Van Apeldoorn, CEO & CCO TRAVelMedia Nederland: “Na de vliegende start vanaf oktober 2021, waar we onze nieuwe samenwerking in België lanceerden, is alles in de hoogste versnelling gegaan. En dat zo’n kans op ons pad is gekomen, om deze prachtige merken en events toe te mogen voegen aan ons groeiende portfolio in de Benelux, is een kans uit duizenden. We zijn bijzonder trots op het team in België en we barsten van de mooie plannen voor na de zomer.”

Travel Productions NV was jarenlang uitgever van vaktijdschrift Travel Magazine en de organisator van de TM Travel Awards. Het vaktijdschrift voor de Belgische reisindustrie werd opgericht in 1992 en gaf tot voor de coronacrisis klokvast het driewekelijkse Travel Magazine uit, aangevuld met een wekelijkse TM Newsletter. Het bedrijf wist door de jaren heen via zijn diverse offline – en later ook online kanalen – een stevige B2B-positie uit te bouwen. Reisprofessionals konden er terecht voor het volgen van alles wat er leeft binnen de (inter)nationale reiswereld.

Over TRAVelMedia Belux BV
TRAVelMedia Belux BV – opgericht in oktober 2021 – is een joint venture van het Belgische Travel 360° en het Nederlandse TRAVel Media. TRAVelMedia Belux BV staat in de markt met drie scherp gepositioneerde merken die de Belgische reissector informeren, inspireren en opleiden. Vakblad TravMagazine BeLux brengt relevant nieuws, spraakmakende interviews en achtergrondartikels. Het blad verschijnt tweewekelijks op de vrijdag, zowel in het Nederlands als in het Frans, met daarnaast een 24/7 online nieuwsplatform in beide talen. Travel360° is actief als online B2B-platform met marketing- en opinie content, het Travel360° magazine wordt op kwartaalbasis gepubliceerd met diepgravende artikels. TravEcademy is hét online leerplatform, actief in België en Luxemburg – in het Frans en Nederlands.