SnapTrip is een nieuw initiatief van TravelXL en ontwikkeld door Airtrade. Het biedt de mogelijkheid om zelf de ideale (pakket)reis samen te stellen. Met SnapTrip richt TravelXL zich tot de millennials, mensen geboren tussen 1981 en 2000.

“Steeds meer consumenten zien door het onoverzichtelijk aanbod ‘de bomen door het reisbos’ al lang niet meer . Hierdoor neemt de vraag naar objectieve adviezen en vergelijkingen bij de reisbureaus weer flink toe. Uit recente onderzoeken blijkt echter dat vooral de ‘millennials’, de generatie Y die tussen 1981 en 2000 is geboren, individueel en flexibel en overwegend online een vakantie wil samenstellen. Met SnapTrip wil TravelXL ook deze doelgroep overtuigen dat het moderne Travelcenter niet alleen offline maar ook online alle voordelen biedt”, zegt Ronald Raadsheer (TravelXL). “Het grote voordeel van de TravelXL SnapTrip is dat op basis van de eigen voorkeuren en budget een reis samengesteld en direct kan worden geboekt. In de openingsfase, tot eind september, compenseert SnapTrip als openingsaanbod de CO2-uitstoot voor alle geboekte vluchten. Hierbij gebruikmakend van ‘Trees for All’. Dit om onze nieuwe klanten hierop attent en bewust te maken.”

Pakketreis en SnapTrip
“Of SnapTrip de pakketreis vervangt? Voor beide is een grote markt. De SnapTrips zijn meer voor de individuele, wat eigenzinnige zelfboekers, terwijl de vertrouwde pakketreis de consument het gemak biedt van alles-inclusief waarbij alles van te voren bekend en geregeld is.”

Airtrade technologie
“Airtrade is bijzonder verheugd dat TravelXL de Airtrade dynamic packaging-oplossing toepast voor haar nieuwe merk SnapTrip. Naast de technologie zullen wij ook de uitgifte van de reisdocumenten en de klantondersteuning gaan verzorgen”, aldus Jeroen Martron (Airtrade).