“Het beste advies dat je je klant kunt geven is heel tijdig boeken. Door het wegvallen van Tunesië en Ashram el Sheikh als winterzonbestemmingen, kan het voorkomen dat hotels op andere zonbestemmingen volraken. Het is daarom belangrijk je klant ervan te overtuigen dat ze nu moeten boeken”, aldus Dimitri Joannides, Salesmanager TUI Nederland.

Joannides benadrukte tijdens de Tapas & Training avond, dat reisagenten rekening moeten houden met de beddendruk op de zonbestemmingen aan de Middellandse Zee komende winter. “We hebben genoeg vluchten naar deze bestemmingen, maar door de verschuiving van de vraag en door het ontbreken van een bestemming als Tunesië of Sharm el Sheikh, komt alles neer op een kleinere groep bestemmingen. Je kunt dan denken aan de Kaapverdische eilanden, maar ook aan de Canarische eilanden. Vooral die laatste gaan meer vraag dan aanbod kennen komende winter en daarom is vroegboeken een noodzakelijk advies.”

“Ter ondersteuning van die eerdere verkoop, heeft TUI als stimulans de TUI Daltarief Weken in het leven geroepen. In deze periode zet TUI de laagste prijs van zonvakanties en verre reizen voor komende winter twee weken lang vast. Zodra een klant een dergelijk TUI-reis vóór 4 oktober boekt, garanderen we dat de prijs niet meer daalt.” Daarnaast wil TUI de verkoop van het city product extra stimuleren. Daarom krijgen reisagenten een hogere commissie op dit product bij boekingen in de periode 27 september tot en met de dag van het Hi TUI feest op 13 november. Eerder kondigde TUI al een actie aan waarbij reisagenten plaatsen kunnen winnen op een dagcharter naar Krakau aankomende 1 december.

Lees meer over de Tapas & Training avonden in TravelPro 37