TUI Duitsland schrapt de komende twee tot tweeënhalf jaar 450 banen, omdat de reisorganisatie meer van haar activiteiten in Duitsland wil digitaliseren.

TUI Duitsland kondigde onlangs plannen aan om de omnichannelverkoop op te voeren via een uitgebreide tui.com-website, omdat steeds meer Duitsers online vakanties boeken in plaats van via reisbureaus.

Het grootste deel van de arbeidsplaatsen zal verloren gaan op het hoofdkantoor in Hannover, waar het grootste deel van de 4.000 medewerkers van de Duitse marktleider in dienst is. De inkrimping van het personeel moet binnen twee tot tweeënhalf jaar plaatsvinden, dat zegt Marek Andryszak (TUI Duitsland) tegen de Duitse media. Hij ontkent dat het gaat om een kostenbesparende maatregel, volgens hem gaat het vooral om aanpassingen ten opzichte van de digitalisering die plaatsvindt. “In het algemeen wordt het traditionele bedrijfsmodel van de touroperator geconfronteerd met ‘grote uitdagingen. De problemen met de Boeing B737max hebben echter geen rol gespeeld bij de beslissing om het personeelsbestand in te krimpen”, benadrukte de topman.