TUI Group heeft in het derde kwartaal van het gebroken boekjaar de nettowinst weten te verdubbelen. De reisorganisatie scoorde op bijna alle bedrijfsonderdelen.

In totaal behaalde TUI Group een nettowinst van €160,6 miljoen tegen €75,9 miljoen in het derde kwartaal van het boekjaar 2015/2016. De omzet steeg met 12,6% naar ruim €4,7 miljard. Volgens de reisgigant is dit succes te danken aan de hogere bezettingsgraad in de accommodaties en de uitbreiding van de cruisevloot. TUI opende sinds het einde van het vorige gebroken boekjaar tien nieuwe hotels en bracht twee nieuwe cruiseschepen in de vaart. Voor de rest van de zomer verwacht het bedrijf een sterk aanhoudende vraag naar vakanties.

TUI verkocht in het afgelopen kwartaal ook Travelopia aan investeringsfonds KKR. Travelopia is een label dat zich richt op avonturenreizen. TUI verkocht in diezelfde periode ook haar laatste aandelen in rederij Hapag-Lloyd.