TUI optimaliseert service met ‘Digital assistant’ appTUI Travel Plc. heeft een ‘digital assistent’ app ontworpen om de ‘customer experience’ van haar klanten te optimaliseren, zowel voor, tijdens als na de reis. De ‘digital assistant’ zal waarschijnlijk begin volgend jaar ook in Nederland worden geïntroduceerd door TUI, zo laat Laura Water (woordvoerster TUI Nederland) weten aan TravelPro. Momenteel werkt Thomson al met een blauwdruk van de app onder de naam ‘MyThomson’ (zie video). Uiteindelijk wordt de app uitgerold over alle merken van TUI Travel in Europa.

‘‘Het wordt waarschijnlijk een kopie van de Engelse versie. We zijn nu nog bezig om de achterkant vorm te geven. De digital assistent is een handige app die echt op de klant is gericht. Via deze app is het bijvoorbeeld mogelijk bagage of excursies bij te boeken en om de contactgegevens van de reisleiding vinden. Het is een tool waar de klant voor, tijdens en na de vakantie veel informatie vindt’’, aldus Water. De MyThomson app is gratis beschikbaar voor klanten die bij MyThomson hebben geboekt en is te downloaden in de App Store (waar hij momenteel op nummer 1 staat) en zal binnenkort ook voor Android-toestellen beschikbaar zijn.