De TUI Group, Europa’s grootste reismerk waar TUI Nederland onderdeel van uitmaakt, heeft plannen om haar aanbod op de Amerikaanse aan te gaan bieden. Ook op de Aziatische markt, waar het bedrijf al actief is, wil de touroperator sterker aanwezig zijn.

Fritz Joussen onthulde de plannen aan het Duitse zakenblad ‘Bilanz’. Hij liet het magazine weten dat TUI “een wereldwijd internetbedrijf” wordt. Joussen liet tevens weten dat er geen plannen zijn om op de Aziatische en Amerikaanse markt reisbureaus te openen. “Ook in veel Europese landen verkopen we vandaag al een groot deel van onze reizen online”, aldus Joussen. Een jaar geleden liet Joussen aan de Belgische krant De Tijd nog weten: “Sinds onze transformatie ben ik niet meer bang voor Booking.com. Ik respecteer Booking.com, als zeer sterk merk. We gebruiken het zelfs als aanvullend verkoopkanaal in de Verenigde Staten voor onze hotels in de Caraïben.”

De TUI Group is één van de grootste reisorganisaties ter wereld met meer dan 220 reismerken onder één internationale paraplu die vakanties verzorgen naar 180 bestemmingen wereldwijd. Het hoofdkantoor staat in Hannover, Duitsland.