In 2012 vaart het Turks Verkeerbureau een nieuwe koers waarbij een sterke focus komt te liggen op het ‘Andere Turkije’. Het onder de aandacht brengen van de historische, natuurlijke en gastronomische rijkdommen van Turkije valt onder deze focus.

Verder zal ook net als in 2011 aandacht uitgaan om het moderne Istanbul als city trip bestemming op de kaart te zetten. Ook staat de bijzondere viering van 400 jaar diplomatieke relaties tussen Nederland en Turkije dit jaar op het programma. De vakantiebeurs volgende week zal op gepaste wijze de start van deze nieuwe koers inluiden.


Plannen 2012

Naast PR, on- en offline marketing en samenwerking met reispartners gaat Turkije zich in 2012 nadrukkelijker profileren op het gebied van social media door gebruik te maken van Facebook en Twitter. Tevens wordt in februari de nieuwe algemene Turkije brochure gelanceerd op de Fiets en Wandelbeurs, staat oktober in het teken van het ANVR congres in Istanbul en wordt een nieuwe website voor het Turks Verkeersbureau ontwikkeld. Dit alles dient één doel: Turkije als veelzijdige vakantiebestemming nog beter op de kaart te zetten in Nederland.