“Wij, LMX Touristik en LMX International, zien ons genoodzaakt deze maatregelen door te voeren op basis van de officiële maatregelen en aankondigingen door de regeringen van veel vakantielanden worden doorgevoerd.”

“Wij nemen contact op met de getroffen klanten of met hun reisagent. Wij vragen wel om begrip, wij wikkelen op dit moment alle boekingen op volgorde van vertrek af.”

Voor vakantielanden, waarvoor nu al een langer inreisverbod geldt dan 30 april aanstaande, worden de reizen ook niet uitgevoerd. “We vragen reisagenten deze klanten te informeren om niet naar de luchthaven te gaan en ook niet op reis te gaan.”

Voor de vakantielanden die voor nu slechts een beperkt of begrenst inreisverbod hebben aangekondigd, gelden de reguliere LMX-voorwaarden. “Mochten er zich nog gasten ter plaatse bevinden op dit moment, dan worden die door ons of onze contactpersoon ter plaatse geïnformeerd en van actuele terugreisinformatie voorzien. Zorg er alsjeblieft voor dat we een telefoonnummer van betreffende klanten hebben.”

De reisorganisatie laat ook weten dat ondanks een minimale personeelsbezetting en de zich steeds wijzigende situatie als verkorte werktijden, thuiskantoor en contactverboden, werkt een sterk gereduceerd team en onder hoge druk, om alle onze gemeenschappelijke klanten of jou als reisagent zo snel mogelijk schriftelijk te contacteren. Zodra we alle annuleringen of afzeggingen van reizen als ook het terughalen van gasten die zich nog ter plaatse bevinden afgesloten hebben, beginnen we met de uitstaande bedragen/tegoeden van de actuele annuleringen af te werken. We verwachten op basis van de huidige stand van zaken en door de verhoogde aanvragen voor terugbetalingen een verwerkingstijd van 4 tot 6 weken.”