Sunny Cars heeft besloten om alle reserveringen tot en met 31 mei aanstaande automatisch te annuleren. Eerder werden de reserveringen tot en met 10 mei al geannuleerd, Sunny Cars heeft besloten om deze maatregel door te trekken tot eind mei.

“Helaas ziet het ernaar uit dat we ook in mei onze klanten nog niet zorgeloos de weg op kunnen laten gaan”, zegt Hans Knottnerus. “Door nu te annuleren kunnen we meer duidelijkheid verschaffen voor reisagenten, klanten en partners. Dit werd eerder ook erg gewaardeerd toen we besloten om tot en met 10 mei te annuleren.”

Reisbureaus en ZRA’s die voor hun klanten een reservering in april of mei hebben staan, hoeven niets te doen. De boeking wordt automatisch kosteloos geannuleerd en de commissie vervalt. Ter bevestiging wordt een 0-factuur verstuurd om in de boekhouding te verwerken. In B2B worden er geen vouchers uitgegeven. Mocht de factuur al betaald zijn aan Sunny Cars, dan wordt de huursom teruggestort.

“Sunny Cars is flexibel, als een reservering opnieuw geactiveerd moet worden, dan is dit mogelijk. Reserveringen die na 31 mei ingaan, blijven vooralsnog actief. We houden de situatie continu in de gaten en komen indien nodig met nieuwe stappen.” Sunny Cars houdt reisprofessionals ook via de Facebookpagina van het salesteam en een FAQ-pagina op de hoogte en geeft daar antwoord op de meestgestelde vragen.