Ryanne van der Eijk wordt per 1 maart verantwoordelijk voor de Customer Experience van KLM. Met de benoeming wil KLM-president-directeur Pieter Elbers borgen dat de klant nog meer centraal staat binnen het bedrijf.

Op dit moment is Van der Eijk General Manager AIRFRANCE en KLM North Europe. In haar nieuwe rol wordt ze eindverantwoordelijk voor de gehele ervaring van reizigers met KLM en rapporteert zij direct aan Elbers. Hiermee is het KLM leiderschapsteam van Elbers compleet. De samenstelling van het team sluit aan bij de transformatiedoelstellingen van KLM. Elbers wil dat KLM de meest klantgerichte, efficiënte en innovatieve Europese netwerkcarrier wordt.

Eerder werd de benoeming van Jappe Blaauw bekendgemaakt die EVP Transformation Office wordt. In het Transformation Office komen alle lijnen samen van de ideeën om KLM efficiënter te maken. Elbers wil de vernieuwing binnen het bedrijf op deze manier stimuleren. De ideeën komen uit het bedrijf zelf, en worden bottom-up ingediend. Aan Blaauw de taak om te borgen dat de goede ideeën voor een strakkere bedrijfsvoering ook daadwerkelijk worden geïmplementeerd.