Afgelopen vrijdag liet KLM weten dat het de waarde van vouchers met 15% zou verhogen. Het bericht leidde tot vragen van klanten bij ANVR reisondernemingen, zo laat de brancheorganisatie weten.

De ANVR schrijft op haar site dat KLM onder druk was komen te staan na de mededeling van de EU dat de klant een keus moet krijgen tussen een voucher of geld terug. Op grond hiervan werd door de Minister van IenW de aanwijzing aan de ILT (om hierop niet te controleren) acuut ingetrokken.

KLM Nederland heeft aan de ANVR bevestigd voornemens te zijn om de voucher aantrekkelijker te maken om zo de klant te stimuleren te kiezen voor de voucher. “Aan de regeling wordt door KLM echter nog gewerkt. Daarom is hierover op de website van KLM of de ACN voor agenten nog niks te vinden. Aandachtspunt voor de ANVR is uiteraard de verwerkbaarheid van extra voucherwaarde voor de reisagent. Afgesproken is dat op grond van de ervaring met de extra voucherwaarde van andere airlines de gewenste cases met KLM worden gedeeld. Vanuit de ANVR CLO en de commissie lijndienst wordt hieraan gewerkt!”