BlogsDossier OadNieuws

Verbijsterd

De 25ste september 2013 zal mij bij blijven als de dag waarop een van de oudste reisbedrijven van Nederland ophield te bestaan. Een treurige dag voor eenieder die betrokken is bij het toerisme in Nederland.

Natuurlijk wist ik dat Oad in moeilijk vaarwater zat. Maar toch denk je: een bedrijf met zo’n rijke historie, al 90 jaar toonaangevend in de reiswereld, valt niet zomaar om. De transitie naar een hybride business model was bijna achter de rug en een betere toekomst diende zich aan.

Deze gedachten zullen velen met mij gedeeld hebben en dan vandaag: Oad failliet. De koude rillingen lopen over mijn rug. Al die banen, al die klanten, al die vrienden, hoe nu verder?

De klanten die worden geholpen, dat is goed geregeld. De SGR krijgt zijn eerste echt grote schade dit jaar te verwerken, maar de pot is gevuld dus denk ik dat die horde door het SGR wel kan worden genomen.

Maar het personeel, werkeloos in grote getallen. En nu hopen op een doorstart? Mijn gedachten zijn bij de werknemers en hun achterban, maar ook bij Joop, Julius en Quirine.

Sterkte
Tom van Apeldoorn

© 2013, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

14 Reacties

  1. Jenny Revenberg - Stam
    27 september 2013 at 06:33

    Oad gaat mij aan het hart!Ik vond het altijd een prachtbedrijf. 10 jaar met zo veel plezier bij de receptie gewerkt knokkers zijn het petje af. Hopen op een wonder van een doorstart.
    Familie ter Haar veel sterkte.
    Liefs Jenny Revenberg – Stam.

  2. l maas
    26 september 2013 at 11:25

    ach in deze tijd moet je niet opkijken als er weer een potje ergens gevonden wordt om een doorstart te maken

  3. Maarten
    26 september 2013 at 09:44

    @Gerda….ja je hebt helemaal gelijk, de banken hebben OAD kapot gemaakt. Voel even aan je voorhoofd….

  4. Gerda .Mulder
    26 september 2013 at 09:05

    De banken worden wel geholpen ,en nu maken ze Oad kapot een trieste zaak

  5. leny schutte
    26 september 2013 at 07:15

    Het vertrouwde reisburo globe en de dames en heren die ons,altijd zo geweldig hebben geadviseerd en geholpen bestaat straks niet meer het is niet te geloven. Ik hoop ook op een doorstart voor al deze mensen. HEEL VEEL STERKTE ALLEMAAL Leny schutte en.tiny moerskofski

  6. Janneke Eggengoor
    26 september 2013 at 00:25

    Mooi verwoord.. Dit doet zo vreselijk zeer en voelt als een nachtmerrie waarbij je snel weer wakker wilt worden. Oad is een pracht bedrijf, ik ben groot gebracht in de bus en heb met trots de laatste jaren hard geknokt.. Trots zal ik blijven want er zijn vele mooie momenten geweest maar intens verdriet overheerst!

  7. Mark Wentzel
    25 september 2013 at 23:25

    Soms zijn dingen onvermijdelijk. Triest bij eem mooi bedrijf zoals op gezet door joop ter Haar
    Vernieuwen doet pijn kost veel kracht bij te blijven in de elektronische snelweg.naar sukses.jammer dat dit niet is gelukt

  8. René Meutstege
    25 september 2013 at 22:49

    Mooi gezegd Tom! Hier dezelfde gevoelens, zeker omdat ik er zelf mijn 1e baantje had, met dank aan wijlen Jan Kobes. Voor alle Oad-mensen: heel veel sterkte!

  9. Peter Wanningen
    25 september 2013 at 21:39

    Mooie woorden van een trieste gebeurtenis! Ongelofelijk gewoon, geen OAD Reizen meer in de toekomst. Idd hopen op een doorstart!

  10. Chris Berings
    25 september 2013 at 21:18

    De wereld veranderd in hoog tempo, we noemen het crisis, maar het is snelle on gecoordineerde verandering waar iedereen mee te maken heeft.
    Bedrijven groot of klein wel/niet 75 bestaan het zegt allemaal niets meer…

  11. Jeroen 't Hart
    25 september 2013 at 20:19

    Een mooi verhaal Tom….die je namens velen in de branche hebt verwoord. Het is in en in triest…

  12. Marieke Jansen
    25 september 2013 at 19:49

    Mooi geschreven Tom! Zeer triest moment die vele in zijn/haar gele hart raakt.

  13. Ronald Hofmeester
    25 september 2013 at 17:04

    reisburo Touring in Noord Holland 3 kantoren is ook failliet.
    het houd niet op.

  14. Chris Verhoef
    25 september 2013 at 16:56

    Echt jammer dit te moeten lezen , net nog mijn laatste 17 maanden voor OAd/globe mogen werken tet mijn pensioen.
    Ik wens een ieder veel sterkte toe in deze moeilijke dagen.

Vorige bericht

Excuus

Volgende bericht

Financieel onvermogen Star Holidays

Auteur

Tom van Apeldoorn

Tom van Apeldoorn

Tom is een zelfstandig ondernemer in hart en nieren en heeft inmiddels zijn sporen verdiend in uitgeversland, zijn hobby is zijn werk en dat straalt hij ook uit.