Bezoekers blijven langer hangen en kopen meer bij een winkel wanneer daar een lekkere geur hangt. Dat blijkt uit een onderzoek naar de invloed van geur op klanten van Voka (de Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland) en Winkelen Beveren bij twintig Beverse handelaren. Bij een vierde van de handelaren die één week een geurtoestel in hun zaak plaatsten, steeg de omzet met 20% in de week dat er een geurtoestel stond. In het plaatselijke reisbureau werd gekozen voor aangename zomergeur.

Maken jullie al gebruik van geureffecten op het reisbureau? Laat het de redactie van TravelPro weten door te mailen naar info@reisburoactueel.nl. Het SBS 6-programma Hart van Nederland bezocht eerder al eens een supermarkt waar aandacht werd besteed aan geuren. Bekijk het filmpje hieronder.

Discussieer mee en ontmoet branchegenoten via de social media kanalen van TravelPro: twitter, facebook, hyves en linkedin. Bekijk ook de video’s van TravelPro op het YouTube-kanaal.