Dat was het thema van het ANVR-Congres in Sevilla. Tijdens de boeiende presentaties werden er een aantal voorbeelden genoemd van de veranderingen die onze branche de afgelopen decennia heeft ondergaan. Touroperators verdwenen, kwamen weer (vernieuwd) terug, vernieuwende bedrijfsstrategieën werden ingevoerd en soms weer teruggedraaid, er werden concepten gelanceerd die later toch niet zo uniek bleken…

Feit is dat je in onze branche niet zonder innovatie kan. De klant ontwikkelt zich immers in een razendsnel tempo, wordt steeds veeleisender en autonomer. Hoe speel je daar als reisprofessional op in? Durf je in het diepe te springen door iets geheel nieuws op de markt te brengen, kijk je naar je concurrent en probeer je van andermans ‘fouten’ te leren? Of denk je: beter goed gejat dan slecht bedacht?

Er zijn gelukkig veel voorbeelden te noemen van partijen die innovatie hoog op de agenda hebben staan en dit de afgelopen jaren ook hebben laten zien. En ook tijdens het ANVR-Congres was het zeer bemoedigend om te zien dat er veel innovatieve ondernemers zijn die hun nek durven uit te steken. Die meegaan met de ontwikkeling van de klant en er soms zelfs op voorlopen. Want je kunt die ontwikkeling natuurlijk ook best een beetje sturen. Door iets aan te bieden wat er nog niet is, waarvan jij denkt dat het wel eens ‘the next best thing’ kan zijn. En is het dat niet? Misschien was je je tijd (te) ver vooruit en moet je het over een tijdje nog eens proberen!

Bij EurAm denken we veel na over de toekomst. Wie ons de laatste jaren een beetje heeft gevolgd, weet dat we veel aandacht besteden aan innovatie. We luisteren naar onze klanten (jullie, EurAm is en blijft B2B!) en proberen daar ons aanbod zo goed mogelijk op af te stemmen. Dat hebben we in het verleden gedaan door nieuwe ontwikkelingen op onze website eerst te laten testen door een aantal reisprofessionals maar ook door brainstormsessies waarin de volledige customer journey stap voor stap werd besproken. Die input van onze gebruikers is bijzonder waardevol; zonder ons briljante IT-team en andere collega’s tekort te doen heeft dat er voor gezorgd dat EurAm een gebruikersvriendelijke oplossing heeft voor het samenstellen van maatwerkreizen.

En nu gaan we zelfs nog een stapje verder. Want, ook wij willen graag iets bieden wat er nog niet is. Een aantal beslissingsnemers uit de Nederlandse en Belgische reisbranche kreeg er tijdens het ANVR-Congres al een glimp van te zien tijdens de presentatie van Vincent Hekkert en Peter Keijers, de eigenaar van EurAm. Nieuwe, aanvullende technologie die de reisprofessional straks nog beter in staat stelt om de klant te inspireren en te overtuigen om die mooie rondreis te gaan boeken. Binnenkort meer hierover!

EurAm, tailormade for you!

Danielle Goedkoop
Business Development Manager EurAm