KLM Royal Dutch Airlines is één van de drie opdrachtgevers die zwaar zijn vertegenwoordigd in de verkiezingen om de SpinAwards. De SpinAwards zijn de jaarprijzen voor creativiteit in interactieve communicatie. De prijzen worden uitgereikt tijdens de jaarlijkse SpinAwards Night, dit jaar op 7 april in de Westergasfabriek in Amsterdam. De SpinAwards bestaan al sinds 1998 en worden georganiseerd door de onafhankelijke Stichting SpinAwards. Zowel KLM, Vodafone als Ben & Jerry’s kregen allen vier nominaties. Kaarten voor het diner met uitreiking (á €300,-) en de Night (á €25,-)

Tijdens de jurydagen op het kantoor van Microsoft kozen de 72 juryleden uit een recordaantal inzendingen maar liefst 69 nominaties. De koplopers onder de nominaties zijn ACHTUNG!, Lemz, Boondoggle en INDIE Amsterdam met elk vijf nominaties. KLM werd genomineerd in de categorieën ‘Beste online campagne’, Beste crossmedia concept’, ‘Beste sociale media concept ‘(allen KLM Surprise – Boondoggle in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines) en ‘Beste content’ (iFly Magazine – Born05 in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines).

iFly Magazine is het eerste resultaat van de nieuwe strategie bij KLM, rondom de nieuwe brand positionering: recognizing the person in the passenger. Middels iFly Magazine gaat KLM op een interactieve en inspirerende manier de relatie aan met haar (potentiële) passagiers. Het is het online inspiratieplatform waarmee KLM before, after & between flights in contact wil blijven met haar klanten. KLM zet zichzelf neer als kanaal, wat enerzijds uitbreiding en verrijking van de userdatabase als doel heeft en anderzijds nieuwe commerciële proposities richting partners tot gevolg heeft.