AdvertorialBlogs

Vlieg met me mee naar de regenboog!

Coolblue, Bol.com, Netflix, Spotify, Groupon, Albert Heijn, Hema… De distributie is in 2018 meer dan ooit digitaal. Deze merken zijn allemaal zowel in app, mobiele website als desktopversie beschikbaar. De groep die nog nooit iets online heeft gekocht of nog nooit online reisinformatie heeft gezocht wordt kleiner en kleiner. Waar je ook bent, hoe laat het ook is en wat de context ook mag zijn, de momenten waar je niet iemand op zijn smartphone/tablet/pc zal bezig zien zijn zeldzaam. Diverse reismerken werken enkel nog digitaal of hebben een goede balans gevonden tussen on- en offline diensten.

Er is wel iets wat ik mis in de online reiswereld. Okay, iedereen is ondertussen actief op social media en de meesten van ons hebben vast een mobiele website. Maar in een handomdraai een mooie, aansprekende online offerte afleveren, dat is voor de meesten onder ons toch nog een ver-van-ons-bed-show.

Stel je even voor, vlieg even met me mee: jouw klant wil graag een reis van Genua via Portofino naar Cinque Terre, gevolgd door twee heerlijke stops in agriturismi in Toscane met tussendoor een leuke fietstour in Chianti en een kookles in Lucca. Je zet het reisschema in een dossier op een handige website, je voegt de gewenste accommodaties en excursies toe, je klikt op een paar knoppen en here we go! Jouw klant kan op zijn telefoon/iPad/pc je offerte(s) raadplegen. Let wel, niet alleen in een pdf of e-mail, maar ook in een interactieve online omgeving. Jouw online omgeving, met jouw gegevens en logo! Met handige kaarten, bestemmingsbeschrijvingen, afstanden, productgegevens, prachtige foto’s en noem maar op. Dat zou toch een geweldige verkooptool zijn?

En stel je voor dat je klant niet alleen zijn offerte in jouw omgeving kan raadplegen, maar dat na boeking ook jouw Roadbook een interactieve omgeving wordt. Een Roadbook gelinkt aan de kaartapp van zijn telefoon. In zijn broekzak heeft hij jou en jouw reisplan continu mee. Je geeft hem alle nodige informatie om de reis vlot te laten verlopen, foto’s en locaties van de bezienswaardigheden en alles wat een modern Roadbook betaamt.

Stel je voor dat dit nog maar het begin is, dat de sky the limit is en dat dit binnenkort niet meer ergens ver op een regenboog gebeurt… In september vertellen we je meer!

EURAM, tailormade for you!

Danielle Goedkoop
Business Development Manager

Reageer met Facebook:

Reacties:

Vorige bericht

Rechter staat staking piloten Ryanair toe

Volgende bericht

Lees TravelPro 32 van 10 augustus online!

Auteur

redactie

redactie