CoronavirusNieuws

Vrijdag meer duidelijkheid over reisvouchers

Naar verwachting wordt vrijdag meer duidelijkheid verwacht over de mogelijke verlenging na 1 juni van de Reisvoucher met SGR-dekking, dat laat de ANVR weten.

SGR was van plan al op 15 mei te laten weten of sprake zal zijn van wel of geen verlenging van de termijn (na 1 juni 2020) voor uitgifte van zogenaamde SGR-vouchers, maar was op dat moment niet in staat om een zorgvuldig besluit te nemen.

Bij de besluitvorming spelen in ieder geval de volgende elementen een rol: Het gegeven dat door overheidsmaatregelen voor een nog onbepaalde tijd het reizen wordt afgeraden of verboden waardoor meer reizen moeten worden geannuleerd. Onder deze omstandigheden is sprake van een aanzienlijke toename van het schaderisico van SGR. De middelen van SGR zijn niet onbeperkt en van SGR kan niet worden verwacht dat zij binnen haar doelstelling meer uitkeert op vouchers dan waarvoor zij middelen beschikbaar heeft.

© 2020, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

6 Reacties

  1. Hans
    27 mei 2020 at 19:48 — Beantwoorden

    Heb voor 12000€ reis geboekt via Cerondo ,reeds uitgesteld tot okt 2030 Reis naar zTorremolinos met 12 personen
    Hoe loopt dit af ?

    • Hans
      27 mei 2020 at 19:51 — Beantwoorden

      Heb reis geboekt voor12.000€ bij Corendon!!Doorgeboekt naar oktober 2020.Hoe gaat dit verder

      • Lilian Clauzing
        27 mei 2020 at 23:28 — Beantwoorden

        Ik heb 14 april een ticket bij Travelgenio geboekt van Qatar airlines . Helaas geen reactie op mail en telefoon . Zou graag een voucher ontvangen. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?
        Lilian Clauzing
        0617538289

  2. M elfring
    26 mei 2020 at 22:50 — Beantwoorden

    Het hele verhaal van vouchers deugt niet mensen horen hun geld terug te krijgen daar hebben ze volgens de wet recht op

  3. Trea Wubbolt
    26 mei 2020 at 19:37 — Beantwoorden

    Wij het net zo, ze wisten al wel dat de reis niet door kon gaan en toch moest ik nog de restbetaling doen. Paar dagen later lees je dat je geen restbetaling moet doen lekker is dat. En nog steeds geen voucher binnen,wij hadden een reis van Tui.

  4. Willem
    26 mei 2020 at 16:07 — Beantwoorden

    Ik als consument begrijp het probleem niet helemaal, want mijn reisaanbetaling is nu toch ook al gegarandeerd door de SGR? Dus het domste wat ik dan na 1 juni kan doen is het accepteren van een voucher ZONDER garantie. De SGR gaat zonder dat ze garantie geven op vouchers waarschijnlijk nog eerder failliet dan als ze dat wel doen? Of begijp ik dit verkeerd?
    SGR kan toch niet eenzijdig gewoon hun dekking opzeggen?
    Ik denk dat de overheid alle garantiefondsen maar moet nationaliseren en zelf garant staan en vervolgens alle reisbedrijven in de toekomst een reisbelasting opleggen totdat alle schade is terugbetaald. Dat lijkt mij de eerlijkste oplossing.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Vorige bericht

Antoinette Nicolai & Janneke Eggengoor voeren actie met unieke shirts

Volgende bericht

Floortje Dessing reageert op brief Marielle Henzen (VX TravelTeam Oss)

Auteur

Dylan Cinjee

Dylan Cinjee

Dylan is begonnen als stagiair bij TravelPro. Na zijn stage kreeg Dylan de kans om te blijven bij TravelPro als lid van de redactie. Tijdens deze periode heeft Dylan zijn Bachelor in Tourism Management gehaald.