Het jaar 2010 staat bij VakantieXperts in het teken van verdere groei. De focus komt te liggen op online en een groei c.q. uitbreiding van het aantal franchisenemers, waarbij gelukzoekers bij de reisbureauketen overigens niet welkom zijn. Directielid Diederieke Alferink zegt in een exclusief interview met TravelPro over het afgelopen jaar, waarin VakantieXperts en Vertrekpunt fuseerden: ‘Deze samenvoeging was een logische stap. Onder meer om schaalvergroting in de huidige turbulente markt te verwezenlijken. Op dit moment rijdt de dieseltrein steady door, maar het wordt nu weer tijd om extra gas te geven. Onze focus is nu gericht op online-activiteiten die bijdragen aan optimale conversie en uitbreiding van het aantal franchisenemers. Hiermee willen we een flinke omzetgroei realiseren’.

Investeringen
Een B-to-B-campagne die eind maart van start gaat, is vooral gericht op progressieve uitbreiding van het aantal franchisenemers. Niet tot elke prijs, want VX heeft wel wat eisen en aandachtspunten. Alferink: ‘Wij gaan voor kwaliteit en niet voor kwantiteit. Laat ook duidelijk zijn dat gelukzoekers niet bij ons hoeven aan te kloppen. Iemand die alleen uit is op commissieverhoging komt bij ons van een koude kermis thuis. Wij zijn alleen geïnteresseerd in realistische ondernemers met gezonde bedrijven die een duurzame relatie nastreven’, stelt Alferink gedecideerd. Hoewel het persoonlijke contact met de klant bij VX hoog in het vaandel staat, worden ook steeds meer online activiteiten ontwikkeld. Alferink: ‘We investeren veel in de optimalisering en verdere uitbreiding van de websites vx.nl en Reisspecialist.nl. Reisspecialist.nl is nu veertien maanden online en we zien de omzet substantieel stijgen en blijven investeren in verdere uitbreiding.’ Het volledige interview met Diederieke Alferink is te lezen in TravelPro van deze week.