Weekjeweg.nl is het nieuwe online platform van Weekendjeweg.nl en Thomas Cook Nederland. De consument vindt op de nieuwe reissite een breed, aantrekkelijk aanbod van zon- en wintersportvakanties in zo’n 45 landen wereldwijd.

Weekjeweg.nl heeft beleving als uitgangspunt. Er kan bijvoorbeeld gezocht worden op thema’s zoals shoppen, avontuur of duikvakantie. Een carrousel met aanbiedingen is eveneens een opvallend concept van de site: door op een verras-me knop te klikken kan de consument zich laten inspireren voor een vakantiebestemming.
 
Hoge verwachtingen
Thomas Cook Nederland is met de bekende merken Vrij Uit en Neckermann een A-merk op het gebied van pakket- en vliegreizen. Weekendjeweg.nl is met meer dan 2400 hotels de specialist voor korte dichtbij vakanties in een straal van 400 km rondom Utrecht. Beide partijen verwachten veel van de samenwerking. Voor Weekjeweg.nl levert Thomas Cook de content van auto- en vliegvakanties, Weekendjeweg.nl verzorgt de marketing van de nieuwe reissite. Woordvoerder Ed Trentelman van Weekendjeweg.nl: ‘Wij verwachten dat deze samenwerking versterkend werkt voor beide partijen. Weekendjeweg.nl kan haar gasten nu ook zon- en wintersportvakanties aanbieden en Thomas Cook zet haar aanbod weg via een extra verkoopkanaal.’ Finbar Hage, Director E-commerce van Thomas Cook Nederland voegt hieraan toe: ‘Met deze samenwerking wordt de vrijetijdsgast voor elke vakantie in elk jaargetijde optimaal bediend.’ Beide organisaties bundelen sinds vorig jaar hun krachten. Via Weekendjeweg.nl werden al wintersportvakanties van Vrij Uit verkocht, een volgende stap is het beschikbaar maken van het totale aanbod van Weekendjeweg.nl op de site van Thomas Cook.