‘‘Weglaten bepaling in garantieregeling SGST niet bewust’’Erik Jan Reuver (directeur SGR, SGST en Calamiteitenfonds) heeft tegenover TravelPro nogmaals bevestigd dat de bepaling over uitkeringen bij een kwaliteitsklacht indien de geschillencommissie al een uitspraak had gedaan, niet bewust is weggelaten. Desbetreffende bepaling, die wel in de SGR garantieregeling staat, kwam maandag jl. ter sprake tijdens het televisieprogramma ‘Groeten van Max’, waarbij een gezin geld wilde zien nadat ze door DTI in een verkeerd hotel waren gezet en op de verkeerde luchthaven terugvlogen.

‘‘Bij SGST is deze bepaling weggevallen bij het overnemen van de tekst. Dat was niet bewust. Het gaat nergens over. Maar ja, op tv kan je lekker scoren met niets’’, aldus Reuver. Yda Matthijssen (Publiciteitsjurist ANWB) zegt in het programma dat er tegen haar is gezegd dat de bepaling bewust is weggelaten. Reuver: ‘‘Dat schijnt niet gezegd te zijn, maar het is wel een feit dat het niet in de regeling was opgenomen. Het is geen bewuste keuze geweest. De regeling moet worden aangepast en dat gaan we op korte termijn doen. Ik doe bij deze de toezegging dat bij iedereen die een klacht heeft ingediend voordat het financieel onvermogen heeft plaatsgevonden en die klacht wordt gehonoreerd door de Geschillencommissie, zoals het ook bij SGR is, dat wij die klacht gewoon meenemen in de afwikkeling van de claims’’. De bewuste uitzending van ‘Groeten van Max’ werd vier weken geleden opgenomen. Bekijk hier de uitzending.