Zeetours Cruises, dat in 2012 haar 50-jarig bestaan viert, heeft haar zomerbrochure één maand eerder uitgebracht. Daarmee wil het inspelen op de explosief groeiende vraag naar cruises. Naast het vroeger uitbrengen van de 324 pagina’s tellende 2012 brochure, die sinds 19 oktober wordt verspreid, speelt Zeetours Cruises in op de ontwikkelingen door het aanbod verder te differentiëren (onder andere ultiem luxe cruises, familiecruises, cruises met begeleiding). ‘‘Verder wordt er fors geïnvesteerd in een nieuwe website en agentensite én uitbreiding van de verkoopafdeling’’, aldus directeur Marcel von Rotz.

Een uitgebreid onderzoek door Zeetours Cruises toont aan dat het potentieel dat een cruise wil maken groter is dan gedacht, maar liefst 25% van de Nederlanders overweegt om, bij het juiste aanbod, een cruisevakantie te maken. Naast de snel toenemende groep 60-plussers, met voldoende tijd en financiën, ontdekken ook families, jongeren én alleenstaanden het fenomeen cruisevakantie. Komend zomerseizoen biedt Zeetours Cruises onder andere méér dan 100 afvaarten aan vanuit Nederland. Verder is Zeetours Cruises aangesteld als preferred partner van Oceania Cruises. In het ultiem luxe segment gaat Zeetours Cruises samenwerken met Compagnie du Ponant, met luxe kleine yachten..

Nieuw logo
Gelijktijdig met de introductie van het nieuwe zomerprogramma wordt ook een nieuw logo voor Zeetours Cruises geïntroduceerd. Von Rotz: ‘‘Het nieuwe logo vertegenwoordigt de ambitie om in een snel groeiende markt, voorop te blijven lopen en met een flexibele en klantgerichte organisatie de positie van marktleider en 22-voudig winnaar van de ‘veer’ voor beste cruisetouroperator, ook in de komende jaren te kunnen behouden’’.