Toerisme is een belangrijk onderdeel van de Tunesische economie. Zo’n 350 tot 400.000 mensen werken direct of indirect in het toerisme. Echter denken mensen op dit moment nog steeds aan geweld bij het horen van ‘‘Tunesië’’.

De Tunesische minister van Toerisme, Mehdi Houas, laat weten dat Tunesië nu veilig is. Houas: ‘Doordat er nu in de Arabische wereld met de Tunesische vlag wordt gezwaaid, worden wij geassocieerd met wat er in andere landen gebeurt’. Echter is de Tunesische solidariteit gigantisch geweest. Zelfs in Tunis werden geld en geneesmiddelen ingezameld en liet men werk en studies staan om aan de grens te gaan werken en dit is het imago wat Tunesië wil verkopen. Er is hier enige haast mee gemoeid want door de gebeurtenissen is het land dit jaar al 300.000 toeristen misgelopen.

Slogan
Tunesië probeert het zomerseizoen te redden dat in april begint. Met dat doel is de campagne ‘I Love Tunisia. The place to be….. now!’ gelanceerd met een bijbehorende website. Houas: ‘De boodschap is dat het oké is om naar Tunesië te gaan en dat we de toeristen echt nodig hebben’. Afif Kchouk, de hoofdredacteur van het vakblad Tourisme bedacht het idee om in elk land een prijsvraag te organiseren voor de beste slogan omtrent Tunesië. Wie een geweldige slogan vindt om opnieuw Nederlandse toeristen naar Tunesië te lokken mag die mailen naar direction@tourisminfo.com.tn. Kchouck heeft beloofd dat de winnaar een gratis trip naar een Tunesische badplaats krijgt.