“De ZRA als lifestyle service agent is in Amerika aan de orde van de dag, maar lijkt nu serieus over te waaien naar Nederland”, zo laat Danny van der Harst (Con Questa) weten aan TravelPro. Gisteren organiseerde hij met Con Questa in samenwerking met het Conservatorium Hotel Amsterdam een eerste informatiebijeenkomst over de mogelijke modellen waar 25 ZRA’s zich op inschreven. “We zijn al in gesprek met een ZRO en mogelijk komen er nog meer partijen bij waarmee we in gesprek gaan.”

Tijdens de eerste workshop over het toevoegen van conciërgediensten en verbeteren van het verdienmodel voor (zelfstandige) reisadviseurs werd er openlijk gediscussieerd over wat Con Questa doet, de trend in Amerika, maar ook over de juridische aspecten die komen kijken bij het combineren van werkzaamheden als ZRA en lifestyle service agent. Op de vraag of het zijn van een ZRA en de werkzaamheden voor Con Questa niet met elkaar botsen laat Van der Harst weten: “Dit zal zeker niet het geval zijn, het zal elkaar juist completeren. Het is zaak dat we per ZRA/ZRO kijken wat de mogelijkheden zijn.”

Van der Harst kreeg zoveel enthousiaste reacties naar aanleiding van het interview dat TravelPro november jl. publiceerde, waarin hij (zelfstandig) reisagenten uitdaagde om lifestyle service agent te worden, dat werd besloten een event te organiseren voor geïnteresseerden. “Naar aanleiding van het event gisteren gaan we individueel in gesprek met geïnteresseerden. Ik weet zeker dat het model van lifestyle service agent kan overwaaien uit Amerika en serieuze mogelijkheden biedt op de Nederlandse markt.”

Janneke Palmen (Managing Director Con Questa) vertelde tijdens het event meer over wat lifestyle services precies inhouden. Palmen is afkomstig uit de hotellerie en ruim vijf jaar mede-eigenaar van Con Questa, dat in 2006 werd opgericht en ondertussen onder meer service biedt aan voetballers, tennissers en dj’s. Daarnaast vertelde Ruurd Hooijer (Senior Director of Sales & Marketing The Set Hotels/Conservatorium de trends in de high end markt toelichten.

Potentiële klanten zijn niet alleen vermogende particulieren maar juist ook bedrijven en verenigingen volgens Van der Harst. “Denk daarbij aan het verlenen van assistentie aan drukke ondernemers of directie secretaresses maar ook bijvoorbeeld het integreren van de lifestyle service in het lidmaatschap van de plaatselijke golfclub”. ZRA’s die niet bij de workshop aanwezig konden zijn en alsnog informatie willen ontvangen, kunnen een mail sturen naar danny@con-questa.com.