Door de snelle groei in Nederland ziet de Nederlandse start-up PaperFlies nu kansen voor hun vliegticketzoekmachine in het buitenland. Vanaf deze week doet de zoekmachine zijn intrede in 8 verschillende landen waaronder de Verenigde Staten.

“Transparantie en volledigheid in het aanbod is ook over de grens ver te zoeken. Doordat de consument gemiddeld tussen de 20 en 80 euro kan besparen per vliegticket ten opzichte van de gevestigde aanbieders, zien we ook in deze markten kansen”, aldus de twee jonge ondernemers Jens Steenhuis en Bob Stolk.

De prijsverschillen zijn zo groot tussen verschillende aanbieders dat het vanzelfsprekend is geworden om veel tijd te steken in het zoeken naar een vliegticket. Voordat er een weloverwogen keuze gemaakt kan worden opent de gemiddelde reiziger meerdere websites om vervolgens de prijzen te vergelijken. Dit werk wordt uit handen genomen door de zoekfunctie van PaperFlies. Door alle aanbieders naast elkaar te leggen, biedt de site volledige transparantie. Zo kun je ervoor kiezen om bij PaperFlies te boeken maar is het ook mogelijk om bij de luchtvaartmaatschappij of bij een andere vliegticketwebsite de boeking te voltooien. Dit niveau van prijstransparantie zorgt voor vertrouwen onder klanten. Dat ligt volgens de twee ten grondslag aan het succes in Nederland