Nieuws

Brand USA nog actiever Nederlandse markt op

Brand USA, de marketingorganisatie voor de Verenigde Staten, heeft PR- en vertegenwoordigingsadviesbureau Hills Balfour aangesteld voor hun vertegenwoordiging  in Europa en daarmee ook Nederland. Samuel Hancock treedt op als European Strategic Director binnen Hills Balfour. Florian Renner van Lieb Management, de directeur strategie van Brand USA, en wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de Duitstalige en Nederlandse markten. In Nederland wordt Renner bijgestaan door Nicole Conrad, die eerder voor Air Transat werkte als commercieel directeur Centraal-Europa. Conrad is sinds 2017 het nieuwe gezicht op de Nederlandse markt voor Lieb Management.

Na een grondig beoordelingsproces, dat werd opgestart door Brand USA in september 2017, zal Hills Balfour, nu al verantwoordelijk voor het Verenigd Koninkrijk en Ierland, ook de handelsbelangen voor Brand USA in Benelux, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Italië en Spanje, vertegenwoordigen. In samenwerking met Brand USA gaat Hills Balfour de Verenigde Staten positioneren als een eerste klas reisbestemming voor de Europese markt om het bezoekersaantal en het marktaandeel voor de Verenigde Staten te vergroten. Om dit doel te bereiken werkt Hills Balfour samen met haar Europese zusterorganisaties. Door deze samenwerking zorgen zij ervoor dat alle marketing activiteiten bijdragen aan de missie, strategie en integriteit van de organisatie Brand USA.

Voor het promoten van de Verenigde Staten voor Nederland en de Duitstalige markten, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, zal Hills Balfour nauw samenwerken met Lieb Management. In Frankrijk, Benelux, Italië en Spanje zal Hills Balfour samenwerken met de Interface Tourism Group om de missie van Brand USA te ondersteunen en de adembenemende verhalen te vertellen over de unieke en uitzonderlijke reismogelijkheden naar de VS.

“Europa vertegenwoordigt de grootste overzeese reisregio naar de Verenigde Staten en we zijn ervan overtuigd dat de Europese expertise van Hills Balfour,  op het gebied van reismarketing,  ons zal helpen om nog meer bezoekers uit Europa te bereiken en te mogen verwelkomen in de komende jaren”, zegt Christopher L. Thompson, Brand USA. President en CEO. “We kijken uit naar de samenwerking met Hills Balfour, om onze sterke aanwezigheid en de relaties op de markt naar de Verenigde Staten te versterken te bevorderen en uit te bereiden ‘To, Through and Beyond the Gateways’.

Amanda Hills, CEO van Hills Balfour: “De Verenigde Staten biedt reizigers één van de meest uiteenlopende reiservaringen ter wereld aan. Ik ben bijzonder trots dat Hills Balfour is gekozen om de belangen voor Brand USA voor heel Europa te mogen vertegenwoordigen. Hills Balfour werkt samen met de beste, Europese organisaties uit de branche. Wij zijn verheugd om de missie van Brand USA te ondersteunen en uit te dragen. Als marktleider voor Europa, zal onze innovatieve benadering van reismarketing het imago van de VS vergroten, en een schat aan mogelijkheden bieden aan mogelijke partners.”

© 2018, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Vorige bericht

Video - "Suriname nog beter op de kaart zetten"

Volgende bericht

Nieuwste editie CRUISE & STYLE 2018-2019 Nederland

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.