Sambasso organiseert voor het eerst in haar bestaan een roadshow waarmee het de steden Hoofddorp (19 juni), Breda (26 juni) en Zwolle (3 juli) aandoet. Bert Wildeman (directeur Sambasso) laat aan TravelPro weten: “Wij willen zowel de huidige gebruikers hiervoor uitnodigen, maar ook reisagenten die nog helemaal niet met Sambasso werken. Het is een perfecte gelegenheid om je bij te laten praten over de producten van onze leveranciers Het grote voordeel is dat het allemaal korte presentaties zijn. Uiteraard zijn er ook nog eens leuke prijzen te winnen.”

De eerste Sambasso Roadshow zal plaatsvinden op het in Hoofddorp gelegen hoofdkantoor van Vuelandia (Kruisweg 478), de leverancier voor de Sambasso-merken Per Vliegtuig.nl, Boek nu een hotel.nl en Discovercars. De tweede avond wordt georganiseerd in Korenmolen Princenhage (Liesboslaan 35, Breda) en de derde avond zal plaatsvinden op het kantoor van Fly to the West aan de Marconistraat 15 in Zwolle. De ontvangst is vanaf 17.30 uur met een hapje en een drankje. De presentaties starten om 18.30 uur en de avonden worden omstreeks 21.30 uur afgesloten met een prijsuitreiking. Deelname is gratis, aanmelden kan hier.

Sambasso werd 2,5 jaar geleden gelanceerd met als doel de retail alternatieven te bieden met eigen en veelal nieuwe merken, die altijd eigendom blijven van diezelfde retail. Inmiddels telt het platform meer dan tien leveranciers, van zonvakanties, stedentrips en verre reizen tot actieve vakanties, rondreizen en cruises. “De reismerken zijn eigendom van Sambasso en exclusief voor de retail en dat blijven ze ook. Dat betekent dat een reismerk niet opeens kan stoppen met verkoop via de retail en begint met rechtstreekse verkoop. De komende maanden gaan we de Sambasso-agenten op allerlei fronten van materiaal voorzien waarmee zij zich eenvoudig en duidelijk kunnen manifesteren. We verwachten dat duizenden reisadviseurs snel zullen merken dat er wel degelijk een belangrijk verschil is tussen de ouderwetse/traditionele aanbieders en de leveranciers binnen de Sambasso Alliantie, die er ook alle belang bij hebben dat de merken ook online een succes worden.”