Sunsail presenteert zijn zeilvakantiebrochure voor 2019 en luidt daarmee het nieuwe vaarseizoen in. Daarnaast is onlangs Arie Tollenaar aan de slag gegaan als nieuwe marketingmanager voor de Benelux voor zowel Sunsail als The Moorings. Het charterbedrijf is wereldwijd actief en biedt in 2019 rondom de Middellandse Zee 41 nieuwe jachten. Bovendien komen er extra opties voor meezeilen. Een jaar na de vernietigende tornado in de Cariben mag het bedrijf terugblikken op een sterke comeback op de Britse Maagdeneilanden.

De start in charterseizoen 2019 is voor Sunsail positief: “De vraag naar zeilvakanties in de Middellandse Zee is in Griekenland en Kroatië hoog, en onze nieuwe mediterrane basis in Palma Mallorca groeit met 27 procent ten opzichte van vorig jaar”, aldus Lucy Black, marketingmanager bij Sunsail. Komend jaar wordt opnieuw geïnvesteerd in de vloot, met elf nieuwe catamarans en dertig zeiljachten in het Middellandse Zeegebied, vanaf nu te boeken voor charters vanaf juni 2019. De 40 en 45-voetscatamarans komen van de Zuid-Afrikaanse werf Robertson & Caine (Leopard Catamarans). De nieuwe zeiljachten met een lengte van 34 tot 46 voet zijn van de hand van Jeanneau.

Sinds kort kunnen klanten van Sunsail meezeilen. Dat wil zeggen dat er enkel een (tweepersoons)hut geboekt dient te worden, en niet een heel jacht. Dit concept vond gretig aftrek, zodat Sunsail ook in het voorjaar van 2019 nieuwe data voor Kroatië en Griekenland aanbiedt. Nieuw is de bestemming Britse Maagdeneilanden, waar vanaf nu ook meegezeild kan worden als onderdeel van een flottielje. Meezeilen is ideaal voor soloreizigers, koppels of vriendengroepen die nog niet zo veel ervaring met zeilen hebben. Men zeilt in een vloot van tot tien andere jachten, en beschikt over een eigen hut die slaapplek biedt voor twee personen. Een ervaren Sunsail-schipper neemt het gezag aan boord over.
Succesvolle comeback op de Britse Maagdeneilanden.

Na de vlotte en succesvolle wederopbouw van de Sunsail-basis op de Britse Maagdeneilanden ziet het bedrijf met vertrouwen het nieuwe seizoen tegemoet. “We bevinden ons momenteel qua omzet en boekingen op hetzelfde niveau als voor de storm. Dat hebben we grotendeels te danken aan onze klanten en onze medewerkers op de eilanden zelf, alsook onze wereldwijde campagne ‘CaribbeanComeback‘, die het publiek bewust heeft gemaakt van de omvang van de ramp. Met de actie werd geld ingezameld voor de slachtoffers. De wateren van de Britse Maagdeneilanden zijn kristalhelder als altijd, de flora en fauna gedijt met krachtige levenslust en de eilandbewoners heten bezoekers van harte welkom, zoals ze dat altijd al gedaan hebben”, aldus Lucy Black.