Airtrade introduceert een nieuw concept voor de Nederlandse zakenreiziger in het MKB-segment: SME Travel (Small Medium Enterprise Travel). Airtrade geeft hiermee non-IATA reisbureaus de kans om de zakenreismarkt te bedienen.

Door de inzet van de bij SME Travel aangesloten reisagenten ontvangt de zakelijke reiziger een sterk gepersonaliseerde service. “Het idee voor SME Travel is ontstaan als reactie op signalen vanuit de markt; zakelijke reizigers hebben behoefte aan persoonlijke service, maar krijgen steeds vaker te maken met grotere callcenters. Vanuit deze tendens zijn wij SME Travel gaan ontwikkelen en uitgekomen op een zakelijk reisconcept met een boutique-aanpak met een absolute focus op de klant”, aldus Jeroen Martron, CEO Airtrade.

Om het nieuwe concept kracht bij te zetten, wordt gewerkt met zogenaamde Local Heroes: lokaal geselecteerde reisbureaus in de omgeving van de zakelijke reiziger. Op deze wijze kan SME Travel op een laagdrempelige manier klanten beter faciliteren, waarbij de klant specialistische kennis én een uiterst persoonlijke service krijgt, zoals een klant in een boutique ook zou krijgen.

De eerste bij SME Travel aangesloten Local Hero is Panta Reizen in Rotterdam. Peter van Vliet, directeur Panta Reizen, is enthousiast over het nieuwe concept: “Panta reizen past perfect binnen het SME Travel concept. We hebben een zeer ervaren team, dat zowel de zakelijke als leisure reismarkt bedient. De klant krijgt mede door onze 24/7 bereikbaarheid en ruime openingstijden alle aandacht. Door de krachten te bundelen met SME Travel zijn wij nu in staat om een sterk zakelijk aanbod te bieden waarbij de klant nog meer centraal staat.”

Met de lancering van de nieuwe website www.smetravel.nl wil SME Travel een groot deel van het MKB te bereiken. Het doel is om circa 40 reisagenten aan het SME Travel concept te verbinden.