Nieuws

American Express Global Business Travel benoemt Chief People Officer

American Express Global Business Travel (GBT) heeft Patricia Huska benoemd als Chief People Officer. Huska, die in december officieel in haar nieuwe rol begon, rapporteert aan de CEO van GBT, Doug Anderson, en is toegetreden tot het Executive Leadership Team.

Anderson: “GBT is een people-first-organisatie en bij Patricia staat het welzijn en de ontwikkeling van onze mensen hoog in het vaandel. Ze maakt al vele jaren deel uit van de GBT-familie en wordt zeer gerespecteerd door collega’s over de hele wereld. Ik zou niemand kunnen bedenken die beter onze cultuur op de werkplek en medewerkersbetrokkenheid kan verbeteren.”

Huska stuurt een op mensen gerichte strategie aan die is ontworpen om talent aan te trekken en te behouden, en die tegelijkertijd gericht is op het verstevigen van GBT’s positie als voorkeurswerkgever in de wereldwijde reisindustrie. Zij is verantwoordelijk voor alle traditionele HR-vereisten die meer dan 16.000 hooggekwalificeerde zakenreisprofessionals ondersteunen in GBT’s wereldwijde organisatie.

Huska: “Het succes van GBT is volledig gebaseerd op haar mensen. Zorgen dat iedereen de best mogelijke ervaring heeft en elke mogelijkheid heeft om professioneel te groeien en zich te ontwikkelen, is van cruciaal belang voor ons aanhoudend succes. Ik ben vastbesloten om GBT bekend te laten staan als de interessantste, meest diverse en waardevolle plek om te werken in de wereldwijde zakenreisindustrie.”

Huska was voorheen vicepresident Global Human Resources bij GBT, verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van strategieën gericht op het aantrekken van talent, en op het behoud en de betrokkenheid van de bestaande werknemers. Ze heeft ook aanzienlijke ervaring met fusies en acquisities.

Met 25 jaar dienstverband bij American Express en GBT heeft Huska een brede HR-achtergrond, onder meer op het gebied van werknemersrelaties, werving, verandermanagement en effectiviteit van de organisatie. Gedurende haar hele loopbaan heeft zij leiding gegeven aan vele bedrijfsinitiatieven, waaronder werken vanuit huis voor reisadviseurs, initiatieven voor een flexibel medewerkersbestand en leiderschapsontwikkelingsprogramma’s.

© 2019, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Vorige bericht

Sunny Cars maakt nieuwe Smile Society TOP 100 bekend

Volgende bericht

Sharon Vassell aan de slag als Marketing Trade Coördinator bij CTBE

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.