De ANVR-deelnemers zijn vanochtend vertrokken naar Curaçao, waar het ANVR-Congres wordt gehouden. Over enkele dagen rolt de jubilerende brancheorganisatie een nieuw initiatief uit: Travel4School. Dit is een goede doelen-project gericht op kinderen. Vanaf dit jaar wordt er telkens een goed doel op de plaats van bestemming gekoppeld aan het ANVR-Congres.

“Het congres wordt jaarlijks gehouden op een bestemming die interessant is voor de branche en in die sector gaat het vaak over duurzaamheid. We vinden dat je dan ook iets goeds moet doen met de footprint en iets goeds moet achterlaten op de bestemming van het ANVR-Congres. Een footprint vol euro’s om Travel4School te ondersteunen, zodat Tante Emma door kan gaan met haar naschoolse opvang van 120 jonge kinderen”, zegt Mirjam Dresmé (hoofd-communicatie ANVR). Voor het congres dat vandaag van start gaat, heeft de ANVR een bepaald bedrag opzijgezet voor Travel4School. Vanaf volgend jaar wordt er een klein bedrag meegenomen in de deelnemersprijs. “Op die manier kan iedereen bijdragen aan het goede doel. Bij Travel4School gaat het niet om schoenen, boeken of andere middelen, maar om geld. D”, zegt Dresmé.

Frank Oostdam (voorzitter/directeur ANVR) heet de deelnemers welkom in de vernieuwde Lounge 2 op Schiphol: “Het is alweer een jaar geleden dat we voor het laatst met elkaar op Schiphol stonden. De ANVR heeft er heel veel zin in, we hebben een jaar keihard gewerkt om er weer een top-congres van te maken. Ik denk dat het ons weer is gelukt. De interesse voor het ANVR-Congres was opnieuw heel groot, helaas hebben we een aantal mensen moeten teleurstellen.”

De 230 deelnemers werden door André van den Berg (commercieel directeur Schiphol) uitgezwaaid in de verbouwde Lounge 2. “De luchthaven en de reisorganisaties hebben veel met elkaar te maken; we hebben allebei dezelfde klanten. De reisorganisaties binden zich aan de klanten en wij hopen dat die klanten vanaf deze luchthaven vertrekken. Lounge 2 is nu zo’n zeven maanden open en de reacties zijn zeer positief, dat weer bijdraagt aan de beleving van de passagiers.” Van den Berg wenst de ANVR-leden veel succes tijdens het congres en hij hoopt dat de consumenten nog meer aan zowel de reisorganisaties als Schiphol digitaal aan elkaar worden verbonden.

De ANVR heeft, in dit sportieve jaar met de Olympische Spelen, het EK-voetbal en een week na het congres de ‘KLM Curaçao Marathon’ op de agenda, de officiële slogan van de Olympische Spelen ‘Sneller, hoger, sterker’ uitgeroepen als thema van het congres.