Arjen LutgendorffBlogsNieuws

Arrogante autoritaire klootzakken

Zijn wij als reisbranche nou degenen die zo slim zijn of is de consument zo dom? Ergeren jullie je ook zo aan consumenten die steen en been klagen over vliegtickets, pakketjes of autohuur die een paar tientjes duurder uitvallen dan geadverteerd?

Consument die klaagt, ben je nou zo dom? Ben je nou zó dom? Is er aan de reisbranche niet duidelijk gemaakt dat de ACM en tal van andere instanties er alles aan doen om de belangen van de consument te verdedigen?

Consument die klaagt dat het vliegticket of de pakketreis vier tientjes duurder is dan geadverteerd, is het niet duidelijk dat we als reisbranche al afspraken hebben over hoe we (actie)tarieven publiceren? Waarom klagen jullie dan steeds weer dat onze actietarieven niet boekbaar zijn? Consument, zijn wij als reisbranche nou degenen die zo slim zijn of ben jij zo dom?!

Wij als reisbranche hebben namelijk met elkaar afspraken gemaakt. En wie geeft jou als consument het recht, zonder dat je de regels kent, om steeds weer iets over de aanbiedingen van reisbedrijven en luchtvaartmaatschappijen te zeggen?!

Volgens mij hebben we alles keurig verwoord in de duizenden consumentenvoorwaarden?! Nu zijn wij als reisbedrijven en luchtvaartmaatschappijen de arrogante klootzakken, de autoritaire klootzakken. Consumenten, jullie stellen allemaal domme vragen!!! Als jullie het niet begrijpen, sorry!!! Ho maar, want wij hebben de regels omtrent (actie)tarieven goed verwoord in de consumentenvoorwaarden. Je mag het opschrijven, je mag er je commentaar op geven. Best. Ongelooflijk…

Van airlines tot touroperators en reisbureaus, we kennen de momenten dat er wordt geadverteerd met tarieven die je op geen enkel ander moment kunt boeken. Volgens veel Nederlanders ‘too good to be true’ tarieven. Van Jan, Kees, Piet, Truus en Gerdien tot Wilma, ze vullen ongegeneerd de online klaagmuur wanneer je er adverteert voor een x-bedrag als dat niet boekbaar is.

Ik geloof het wel, dat veel reisbedrijven hun uiterste best doen om de geadverteerde tarieven beschikbaar te hebben, want de boetes kunnen al oplopen tot €1 miljoen. Alleen soms, ja, dan schaam je je kapot voor de bedragen waarmee wordt geadverteerd (oh ja, waarom in hemelsnaam adverteer je als airline nog met het tarief voor een enkeltje?!) en in welke mate het aanbod daarvoor daadwerkelijk te boeken is. Waan jezelf geen Louis van Gaal, want dan gaat de ACM met je geld aan de haal.

Arjen Lutgendorff
arjen@travelpro.nl

Reageer met Facebook:

Reacties:

Vorige bericht

TUI op nummer 1 in Travel Top 25 Twinkle

Volgende bericht

Lees TravelPro 38 van 21 september online!

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.