Nieuws

Aruba verwacht 150% groei in België

Deel dit artikel

Deze zomer breidt TUI fly haar aanbod uit met een extra vlucht per week naar Aruba vanaf Brussels Airport. Aruba verwacht daarom een groei van maar liefst 150% op de Belgische markt. Dat liet Elton Barbour, Sales Representative Europe van het Verkeersbureau van Aruba gisteren weten aan TravelPro.

“Het gaat goed met Aruba, op de gehele Europese markt zien we een groei van 4,8%. Ook kunnen we een groei van tegen de 3% vanuit Nederland noteren. Dit jaar hopen we wederom rond de vijf of zes procent te groeien. We verwachten dat we met name verschil gaan zien in België.” Op 15 juni wordt de extra vlucht toegevoegd. “We hopen weer een mooi jaar mee te maken.” Naast de extra vlucht zorgt de situatie op St. Maarten ook voor extra toeristen naar het eiland. Barbour: “Veel toeristen die normaal naar St. Maarten op vakantie gingen, kiezen nu voor een andere bestemming in het Caribisch gebied, dus ook Aruba.”

Gisteren en vanavond zijn tientallen reisagenten uitgenodigd om kennis te maken met het eiland en de accommodaties. Zo vertelde Barbour over de bekende en de vaak wat minder bekende plaatsen op Aruba. En werden er beelden getoond van Bucuti & Tara Beach Resort, Amsterdam Manor Beach Resort, MVC Eagle Beach, Hilton Aruba Caribbean Resort & Casino, Renaissance Aruba Resort & Casino, RIU Palace Aruba en RIU Antillas.

Tijdens de presentatie liet Barbour een teaser zien van de nieuwe campagne die het Verkeersbureau binnenkort gaat lanceren. “De nieuwe campagne heet ‘Mijn Aruba’ en hanteert dezelfde stijl en lijn als de eerder uitgerolde campagne ‘My Shortcut to Happiness.’ In beide campagnes staan de locals centraal en vertellen zij hun verhaal over wat het eiland zo speciaal maakt en vooral, wat het voor hen betekent om op Aruba te wonen. Hiermee willen we niet alleen de diversiteit van Aruba laten zien, maar vooral ook dat we over een authentieke cultuur beschikken. Dat we prachtige stranden hebben weten de meeste mensen onderhand wel, maar dat we jaarlijks hoog aantal ‘repeaters’ op het eiland krijgen, komt echt voor een groot deel door de mensen en de cultuur.”

De presentaties en het diner werden gehouden in Utrecht bij Dinner in Motion. Een unieke manier van dineren. Bekijk hieronder een impressie.

Dinner in Motion met Aruba Toerisme & TUI

Posted by TravelPro on Monday, 12 March 2018

Auteur


Deel dit artikel

1 Comment

  1. […] Lees verder bij de bron: Travelpro […]

Vorige bericht

Wizz Air kondigt grootste uitbreiding ooit aan

Volgende bericht

De vlag kan uit: groei aantal Nederlandse cruisepassagiers

Auteur

Dylan Cinjee

Dylan Cinjee

Dylan is begonnen als stagiair bij TravelPro. Na zijn stage kreeg Dylan de kans om te blijven bij TravelPro als lid van de redactie. Tijdens deze periode heeft Dylan zijn Bachelor in Tourism Management gehaald.