Sinds de release van onze digitale offertes en roadbook praten wij vaak met reisprofessionals over wat nu precies belangrijk is bij maatwerkreizen. Klanten zijn immers steeds beter geïnformeerd en veeleisender. Flexibiliteit is belangrijk omdat de eindconsument wil meewerken aan het ontwerp van zijn rondreis. Hij wil vaak verschillende mogelijkheden zien. Dit betekent dat je snel offertes wilt kunnen aanbieden zonder afhankelijk te zijn van een derde partij of persoon. Een kleine wijziging in de route of producten wil je met een paar klikken ‘real time’ kunnen wijzigen om beter aan de verwachtingen te voldoen. Bij EURAM noemen we dit ‘co-creatie’.

Creativiteit, inspiratie en profilering zijn minstens zo belangrijk. De klant wil dat zijn reis uniek en origineel is. Hij wil niet noodzakelijkerwijs wat iedereen voorstelt. Als hij je vraagt om een voorstel dan is dat omdat hij in jouw toegevoegde waarde gelooft en op zoek is naar een expertise: die van jou!

Dan doet de vraag zich voor: bied ik een kant- en klare rondreis of ga ik op zoek naar iets unieks? Wat is mijn toegevoegde waarde als ik hetzelfde aanbied als mijn concurrent? Vindt mijn klant deze kant- en klare rondreizen online? In veel gevallen is het antwoord JA. Zie dat vooral niet als een bedreiging maar als een kans: laat de klant zien dat wat jij kunt bieden speciaal voor hem is gemaakt, volgens zijn wensen, interesses en budget. Eigenlijk is net als het kopen van een mooi pak in een grote winkel, in plaats van naar een ontwerper te gaan die speciaal voor jou iets maakt wat bij je past en dat alles voor een vergelijkbare prijs.

De visie van EURAM op dit gebied is in 28 jaar niet veranderd. Wij willen je een dynamische en efficiënte tool aanbieden om te voldoen aan de wensen van de klant. We zijn ons er van bewust dat technologie een grotere rol gaat spelen en dat jouw klanten steeds beter geïnformeerd zijn, veeleisender en ook meer betrokken zijn; wij hebben met onze technologie getracht jouw rol als professionals te benadrukken. Bij EURAM zijn we ervan overtuigd dat onze technologie de reiziger het gevoel geeft dat hij in goede handen is. Van jouw persoonlijke boodschap op de homepage tot de informatie die je hem geeft, alles is ‘custom made’ door jou.

De digitale offerte kan je helpen in het verkoopproces. Het is een mooie manier om te laten zien dat jij voorop loopt op het gebied van service en moderne techniek. Met het digitale roadbook bied je de eindgebruiker een persoonlijke assistent aan.

Kortom, tools waarvan het uiteindelijke doel is dat de klant bij jou boekt én terugkomt voor een volgende reis. Jij bent degene die het verschil maakt!

Danielle Goedkoop
Business Development Manager