Nieuws

Dreamlines koopt Cruise1st en betreedt de Britse markt

Dreamlines, de in Duitsland gevestigde online reisorganisatie en touroperator, heeft de overname van het aandelenkapitaal van het Britse Cruise1st bevestigd. De waarde van de transactie is niet openbaar.

Dreamlines is actief in Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Australië, Nederland, Frankrijk, Italië, Rusland, Brazilië en Amerika. Door de verwerving van Cruise1st zullen er 180 werknemers toegevoegd worden aan de meer dan 400 koppen tellende wereldwijde teamleden van de Dreamlines-groep.

Cruise1st is gevestigd in Manchester en is een van de toonaangevende merken voor cruisevakanties in het Verenigd Koninkrijk en heeft ook kantoren in Australië en Zuidoost-Azië. Cruise1st is sinds 2000 actief als een web- en callcenterbedrijf in Manchester en opende dit jaar de eerste interactieve cruisewinkel van het Verenigd Koninkrijk in het Lowry-winkelcentrum, MediaCityUK.

“Het binnentreden van het Verenigd Koninkrijk, ’s werelds derde grootste cruisemarkt in volume, is een belangrijke mijlpaal binnen onze wereldwijde strategie. We breiden onze rol in de markt uit en zullen onze positie als online reisorganisatie voor cruisevakanties wereldwijd te versterken. Cruise1st maakt het mogelijk om onze klanten nog meer unieke cruisevakantieproducten aan te kunnen bieden en zal onze touroperatoractiviteiten laten droeien, een sleutelfactor voor ons toekomstig succes”, aldus Felix Schneider, algemeen directeur van Dreamlines.

De overname signaleert de toetreding van Dreamlines tot de Britse cruisemarkt. Naast marktleider in Duitsland, zal het bedrijf nu ook marktleider zijn in Australië en Singapore. ‘Down Under’ zal Dreamlines twee toonaangevende merken bedienen, namelijk Cruiseaway en Cruise1st.

Het gezamenlijke boekingsvolume van alle merken, inclusief Cruise1st in 2017, bedroeg meer dan € 320 miljoen. In 2018 verwacht de Dreamlines groep een wereldwijde boekingsvolume van meer dan € 400 miljoen en zal het naar eigen zeggen de grootste online reisorganisatie buiten de VS zijn. Daniel Townsley, hoofddirecteur van Cruise1st: “De synergie tussen Cruise1st en Dreamlines was te groot om over het hoofd te zien. Het combineren van een enorm succesvol online reisorganisatie met onze eigen vaardigheden en database van klanten in het Verenigd Koninkrijk, Australië en Singapore zal hogere verkoopvolumes en marges stimuleren en een enorme groei voor het bedrijf opleveren.”

Reageer met Facebook:

Reacties:

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Vorige bericht

Eerste Casa Cook buiten Europa opent op Mauritius

Volgende bericht

KLM codeshare-partner NextJet vraagt faillissement aan

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.