Vandaag gaat het internationale online cruiseboekingsplatform CruiseOnline.com officieel live in Nederland en België.

CruiseOnline.com is het nieuwste merk van CruiseOnline Group BV, waar ook CruiseReizen.nl onderdeel van is. Het succes van dit nieuwe online platform is na een vrijwel omzetloze periode een duidelijke reactie van eigenaar Faizal Siddiqui.

De officiële lancering van CruiseOnline.com volgt nadat de organisatie begin dit jaar startte met een pilot in Nederland en België. “Als één van de grootste cruisereisorganisaties hebben wij veel onderzoek gedaan naar hoe wij de klant kunnen inspireren, hen aan de juiste rederij kunnen matchen en waar de bezoeker vastloopt tijdens het boeken van een cruisevakantie”, zegt oprichter en eigenaar Faizal Siddiqui. “Dit hebben wij vertaald naar CruiseOnline.com, waarmee iedereen zelf een cruise kan boeken inclusief vluchten, hotels en transfers. Wij combineren de volledigheid en het gebruiksgemak van Booking.com met de geweldige klantenservice en technologie van Coolblue.”

Terugkomen na corona
Na een zeer uitdagende coronaperiode met CruiseReizen.nl is het nieuwe internationale platform een duidelijke reactie van ondernemer Siddiqui. De resultaten uit de pilotfase, onder meer een prognose voor een recordomzet, beloven veel goeds. Siddiqui: “Door de pandemie ging onze omzet richting nul euro voor bijna 600 dagen. Een ware ondernemersnachtmerrie, waardoor wij moesten innoveren om te overleven. Daarom ben ik er extra trots op dat wij erin zijn geslaagd al onze collega’s te behouden, samen dit prachtige merk hebben opgezet en met z’n allen dit jaar de hoogste omzet ooit behalen.”

Zelf aan de knoppen
Waar CruiseReizen.nl al tien jaar lang met behulp van cruise-experts maatwerkvakanties biedt voor haar klanten, zit de consument bij CruiseOnline.com volledig zelf aan de knoppen. Siddiqui: “Op ons nieuwe platform heeft de bezoeker vrijwel dezelfde vergaande mogelijkheden als de cruise-experts van CruiseReizen.nl. Zo kunnen zij waar en wanneer zij maar willen hun ideale cruisereis samenstellen, van specifieke hut op het schip tot aan de stoel tijdens de KLM-vlucht. Natuurlijk staan onze collega’s nog steeds zeven dagen per week klaar voor hulp en advies, of voor een gezellig praatje.”