Nieuws

Foto’s – Vernieuwde KLM non-Schengen Crown Lounge officieel geopend

KLM heeft vandaag de geheel vernieuwde KLM non-Schengen Crown Lounge op Schiphol officieel geopend. De gloednieuwe lounge biedt haar bezoekers een onvergetelijke ervaring dankzij het hoogwaardige serviceniveau, nieuwe Food & Beverage-concepten en de toepassing van innovatieve technologieën.

De KLM non-Schengen Crown Lounge – zoals de lounge officieel heet – ligt tussen de E- en F-pier op Schiphol. ‘Het huis van KLM’ valt meteen op door de verlichte glazen wand met zo’n vijfduizend Delftsblauwe huisjes. Bezoekers van de lounge nemen de roltrap naar boven, een tijdreis langs deze iconische World Business Class-geschenken. In het huis worden ze welkom geheten door personal lounge assistants en krijgen ze snel toegang door hun boarding pass bij de selfservice automaten te scannen. De witte marmeren loungebalie vormt de basis van een gigantisch KLM-logo met daarachter een fraai uitzicht op de start- en landingsbanen, de pieren en de KLM-vloot.

“De lounge heeft nu een oppervlakte van 6800 vierkante meter met ongeveer 1000 ‘full free service’ zitplaatsen. Daar bovenop zijn er om en nabij 200 exclusieve plaatsen in Blue Bar en Blue Restaurant met een even exclusief serviceniveau. Klanten kunnen daar met hun Flying Blue mijlen betalen. Met de verdubbeling van de capaciteit houdt KLM rekening met de verwachte groei van loungebezoekers. Het is werkelijk een huzarenstukje geworden waar we onze klanten en die van onze partner-airlines een onvergetelijke ervaring bieden. Een kroon op de 100ste KLM-verjaardag”, aldus Eelco van Asch (Senior Vice President, KLM Ground Services).

De KLM non-Schengen Crown Lounge weerspiegelt de uitstraling van het merk KLM: comfortabel, servicegericht en innovatief. Nieuwe Food & Beverage-concepten, digitale ondersteuning zoals selfservicetoegang en de service van het loungepersoneel, dragen bij aan de persoonlijke beleving. Met de online Lounge Guide hebben bezoekers altijd een digitale gids bij de hand – om wegwijs te geraken, om services te boeken, om vluchtgegevens te checken of om persoonlijke hulp van een van de aanwezige Personal Lounge Assistants te vragen.

KLM wil klanten een volledig nieuwe ervaring bezorgen met innovatieve serviceconcepten. KLM heeft in nauwe samenwerking met het Nederlandse architectenbureau ‘concrete’ vijf verschillende ‘Nederlandse landschappen’ ontworpen om zo aan de uiteenlopende wensen en behoeften van klanten voldoen. Om te werken, te ontspannen, om op te frissen, om te eten en te drinken, voor entertainment en voor fine-dining. Deze 5 landschappen zijn:

In ‘Polder’ kan men ideaal werken en tegelijk ontspannen. Het tapijt van verschillende tinten groen doet denken aan de uitgestrekte Hollandse weiden. Een 110 meter lange LED-lichtmuur simuleert de Nederlandse hemel. De verlichting past zich aan het moment van de dag aan, inclusief een mooie zonsondergang.

In het levendige ‘City’ kunnen klanten genieten van live-cooking, een speciaal – in samenwerking met Heineken- ontworpen Heineken Bar en een koffiebar met een barista. Het nieuwe Food & Beverage-concept – gekenmerkt door stijlvolle, hoogwaardige en verse seizoensproducten – wordt verzorgd door KLM’s partner Vermaat. Het verminderen van afval is een belangrijke pilaar van beide bedrijven op het gebied van loungecatering.

‘Sea’ biedt alles wat klanten nodig hebben om tijdens hun reis weer energie op te doen. Het gebied heeft 20 gratis douches, die vooraf gereserveerd kunnen worden bij de verschillende selfservice-kiosken in de lounge. De luxe slaapcabines bieden – tegen betaling met Flying Blue-miles of 3 uur voor €49,50 – privacy, rust en comfort. Het is de perfecte omgeving om de ogen even te sluiten en uit te rusten tijdens een overstap of van een lange reis. Zowel de douches als de slaapcabines krijgen in de toekomst een automatisch digitaal sleutel systeem met QR-codes.

De opvallende ‘Dutch Mountain’-zone biedt bezoekers verschillende opties om te werken en zich te vermaken. Van een TV-kamer tot een DJ-stand voor speciale evenementen. Daarnaast is er veel aandacht voor Dutch design en historische attributen uit het KLM-erfgoed.

‘Sky’ is een exclusief gebied dat zich op de tweede verdieping bevindt. In Sky’s high-end setting met – op expliciet verzoek van klanten van KLM – een terras dat een prachtig uitzicht over de luchthaven Schiphol geeft, kan men genieten van excellente maaltijden en een breed scala aan dranken in Blue. Blue by KLM is een (betaald) restaurant met aangrenzende (betaalde) bar. Het menu van Blue is samengesteld door Joris Bijdendijk van RIJKS®, het met een Michelin-ster bekroonde restaurant van het Rijksmuseum. Blue biedt een fantastische gastronomische ervaring waarbij zorgvuldig rekening wordt gehouden met individuele timing en persoonlijke behoeften.

“Een mooier verjaardagscadeau konden we onze wereldwijde en Nederlandse klanten bijna niet geven. KLM staat voor gastvrijheid. Al 100 jaar verbinden we ons met onze klanten door hen continue centraal te stellen. De KLM Crown lounge is een hoogwaardig kwalitatief rustpunt voor onze topklanten. Of je nu weggaat, terugkomt of een overstap hebt, hier kom je echt even tot rust. Het hele ontwerp, de klantvriendelijke benadering van onze KLM-medewerkers, is daarop gericht. De lounge is een voorbeeld van een unieke combinatie tussen de menselijke ‘touch’ en het digitale gemak. We hebben hier naar onze mening de aantrekkelijkste lounge ter wereld neergezet waarin gastvrijheid en innovatie centraal staan: een klantervaring van ongekend niveau. De KLM Crown Lounge is een bestemming op zich! De kern voor onze klanten is alsof ze even thuis komen bij een goede vriend en die vriend heet de KLM”, aldus Boet Kreiken (Executive Vice President, KLM Customer Experience).

© 2019, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Vorige bericht

Emirates en SpiceJet sluiten codeshare deal

Volgende bericht

Inboedel Thomas Cook Nederland te koop

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.